Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

Τμήμα Θεατρικών Σπουδών

ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΜΙΧΑΕΛΑ

Μέλος ΕΔΙΠ Τμήματος Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ

9ος όροφος, γραφείο 916
Τηλέφωνο: 210 727 7929
E-mail: michanton[at]theatre.uoa[dot]gr
Ώρες γραφείου: μετά από επικοινωνία μέσω email

 

 

 

 

 

 

Γεννήθηκε στον Πειραιά και μεγάλωσε στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Αριστούχος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου και του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ.

Μεταπτυχιακή διατριβή TheThéâtreduSoleil: ACommunitysEstablishmentofaNewTheatricalLanguage(Το Θέατρο του Ήλιου: η καθιέρωση μιας νέας θεατρικής γλώσσας εντός μιας συλλογικότητας), ΜΑ Performance and Culture, Goldsmiths, University of London / Διδακτορική διατριβήActingTragedyinTwentieth-CenturyGreece: TheCaseofElectrabySophocles, PhD, Goldsmiths, University of London / με υποτροφία του ΙΚΥ.

Δίδαξε στο Drama Department του Goldsmiths, University of London και στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, όπου εργάζεται από το 2018 ως ΕΔΙΠ και διδάσκει σε προπτυχιακό επίπεδο Υποκριτική, Σύγχρονες σκηνοθετικές προσεγγίσεις, Εισαγωγή στην τέχνη του θεάτρου κ.ά.και σε μεταπτυχιακό Σύγχρονο Θέατρο και Πρωτοπορίες.

Τα ερευνητικά και επιστημονικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην ιστορία, θεωρία και πράξη της υποκριτικής και της σκηνοθεσίας στον 20ό και στον 21ο αιώνα, στην Ελλάδα και το διεθνές θεατρικό πεδίο, στην performance και την προσέγγιση και ανάλυση του παραστασιακού γεγονότος.

Έχει αναλάβει την επιστημονική επιμέλεια σε βιβλία, λευκώματα και προγράμματα παραστάσεων. Έχει συμμετάσχει σε διεθνή συνέδρια, επιστημονικές ημερίδες και συμπόσια σημαντικών θεατρικών και πανεπιστημιακών φορέων στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει συμμετάσχει με κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους και άρθρα της έχουν δημοσιευθεί σε επιστημονικά περιοδικά.

Ως ηθοποιός συνεργάστηκε με σκηνοθέτες, όπως οι Σπύρος Ευαγγελάτος, Γιώργος Μιχαηλίδης, Αντώνης Αντωνίου κ.ά. / ως σκηνοθέτις, εργάζεται στην Ελλάδα και το εξωτερικό και έχει ανεβάσει έργα των Χρύσα Σπηλιώτη, Γιώργου Μανιώτη καθώς και πρωτότυπες σκηνικές συνθέσεις στην Αθήνα και το Λονδίνο / ως συγγραφέας γράφει για τη σκηνή και έχει εκδώσει δυο μυθιστορήματα / ως μεταφράστρια έχει μεταφράσει για το θέατρο Ντέιβιντ Μάμετ, Άριελ Ντόρφμαν, Ντέιβιντ Στόρεϋ κ.ά.

AssociateEditor του διεθνούς επιστημονικού περιοδικού StanislavskiStudies (Taylor & Francis / Routledge)

Καλλιτεχνική διευθύντρια της Αλάβαστρον Ομαδα Δράσης. Παραστάσεις της Ομάδας περιλαμβάνουν:

Μαθήματα οικιακής οικονομίας/ σκηνική σύνθεση / πρωτότυπο κείμενο / σκηνοθεσία / Μιχαέλα Αντωνίου

Συναξάρια, μαρτυρίες, μάρτυρες. 1922/ σκηνική σύνθεση / Μιχαέλα Αντωνίου-Λίλυ Αλεξιάδου / σκηνοθεσία / Μιχαέλα Αντωνίου / https://youtu.be/WywGpM0_9Vo

Γυναίκες μαχήτριες/ σκηνική σύνθεση / Μιχαέλα Αντωνίου-Λίλυ Αλεξιάδου / σκηνοθεσία / Μιχαέλα Αντωνίου / Γυναίκες μαχήτριες podcast

Πόρτες/Χρύσας Σπηλιώτη/ σκηνοθεσία / Μιχαέλα Αντωνίου /

 

Ευρωπαϊκά / ερευνητικά προγράμματα

Επιστημονική υπεύθυνη του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 με τίτλο «Drama based training program for increasing the gender equality in persons with intellectual disabilities» 2022-1-ES01-KA220-ADU-000088102

Επιστημονική υπεύθυνη του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 με τίτλο «DUB-IN: The Transformative Power of my Voice. Charting Future Directions on Social Skills Training for People with Psychosocial Disability» 2021-1-ES01-KA220-ADU-000033586.

Αναπληρώτρια επιστημονική υπεύθυνη και σκηνοθέτις στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Creative Europe με τίτλο «Lyriqas» CREA-CULT-2021-COOP-1 / CREA2027 / 101056266.

Αναπληρώτρια επιστημονική υπεύθυνη στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA2 με τίτλο «Digital Arts Dialogue – DigiArts» 2021-1-ES02-KA220-YOU-000028785.

Αναπληρώτρια επιστημονική υπεύθυνη και σκηνοθέτις στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Εrasmus+ ΚΑ2 με τίτλο «ACTitude: Improvisation techniques training program for mental health professionals to empower patients with psychiatric diagnose to act against emotional and verbal violence» 2019- 1- ES01-KA202-065170.

 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Βιβλίο

Άγγελος Τερζάκης. Αγωνιών και άγρυπνος, Λίλυ Αλεξιάδου – Μιχαέλα Αντωνίου (επιμ.), Πρόλογος Χρυσόθεμις Σταματοπούλου-Βασιλάκου, Κάπα, Αθήνα 2021, σελ. 284.

Άρθρα σε συλλογικούς τόμους

«Από την Ηλέκτρα του Εθνικού (1972) στην Ηλέκτρα του Αμφι-Θεάτρου (1991). Στόχοι και επιλογές στην υποκριτική και τη σκηνοθεσία», στο Παναγιώτης Μιχαλόπουλος – Γιώργος Π. Πεφάνης (επιμ.), Έρευνα, σύνθεση, ερμηνεία. Προσεγγίζοντας το θέατρο του Σπύρου Α. Ευαγγελάτου, Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα 2023.

«Το Γαμήλιο εμβατήριο στη σύγχρονη σκηνή», στο Λίλυ Αλεξιάδου–Μιχαέλα Αντωνίου (επιμ.), Άγγελος Τερζάκης. Αγωνιών και άγρυπνος, Εκδόσεις Κάπα, Αθήνα 2021, σ. 259-275.

«Αναζητώντας τους κώδικες της υποκριτικής στον κινηματογράφο. Η εργασία του Δημήτρη Καταλειφού στην κάμερα από τα Πέτρινα χρόνια στις Νύφες του Παντελή Βούλγαρη», στο Γιώργος Π. Πεφάνης – Ιωάννα Αθανασάτου (επιμ.), Σκηνές, εικόνες, βλέμματα. Διασταυρώσεις του θεάτρου και του κινηματογράφου, Εκδόσεις Ανοιχτού Πανεπιστημίου, 2021, σ. 291-305.

«Σκηνοθετώντας ηθοποιούς: η μέθοδος (;) του Λευτέρη Βογιατζή», στο Άννα Ταμπάκη-Αλεξία Αλτουβά (επιμ.), Λευτέρης Βογιατζής. Ο σκηνοθέτης, ο ηθοποιός. Μελέτες και μαρτυρίες για το έργο του, Κάππα Εκδοτική, Αθήνα 2020, σ.88-101.

"Time, space and acting tragedy in Greece: A relationship” στο Conor Hanratty – Elefteria Ioannidou (επιμ.), Epidaurus Encounters: Greek Drama, Ancient Theatre and Modern Performances, Parodos Verlag, Berlin 2011, pp. 75-82.  

“Ancient Greek Tragedy at Epidaurus: Constructing a Tradition”, στο Anastasia Bakogianni (επιμ.), Performing Ancient Tragedy on the Modern Greek Stage: Tradition vs. Innovation, Palgrave (υπό δημοσίευση). 

“Metaphoric theatricality, theatricality as a weapon for resistance” στο Andrew Quick and Richard Rushton (επιμ.), Theatricality and the Arts: Film, Art, Theatre, Edinburgh University Press (υπό δημοσίευση). 

Άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων

«Ο “άλλος” κόσμος στους Όρνιθες του Νίκου Καραθάνου», στο Γεράσιμος Γ. Ζώρας, Επιστημονική Επετηρίς της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Μς 2021-2023, σ. 237-252.

«Η Λυσιστράτη σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου από το Εθνικό Θέατρο το καλοκαίρι του 2020. Ένα θεατρικό πεδίο σε αναβρασμό», στο Alexia Papakosta (ed.), Values of Ancient Greek Theatre Across Space and Time: Cultural Heritage and Memory,European program Horizon 2020, Athens 2022, σ. 341-348.

«Ο Πλούτος του Αριστοφάνη από το Εθνικό Θέατρο σε σκηνοθεσία Nikita Μilivojevic», στο Μανόλης Γ. Βαρβούνης – Θανάσης Β. Κούγκουλος (επιμ.), στο 4ο Συνέδριο των Νεοελληνιστών των Βαλκανικών Χωρών «Ελληνισμός και Βαλκάνια – αμφίδρομες σχέσεις: γλώσσα, ιστορία, λογοτεχνία, πολιτισμός (1453-2019)» Κομοτηνή, 22-24 Νοεμβρίου 2019. Πρακτικά, τόμ. Β΄, Παρατηρητής της Θράκης, Κομοτηνή 2022, σ. 316-326.

«Η προφορική ιστορία ως εργαλείο για τη θεατρολογική έρευνα», στο Αλεξία Αλτουβά (επιμ.), Πρακτικά Επετειακού Συνεδρίου για τα 20 χρόνια λειτουργίας του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών. Πηγές της έρευνας στη σύγχρονη ελληνική θεατρολογία. Κεντρικό Κτήριο Πανεπιστημίου Αθηνών, 27-29 Απριλίου 2017, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα 2021, σ. 481-488.

“Performing for the people in times of crisis. The collective creation Interview by the Emeis (We) – Collective Theatre Group”, στο Βασίλειος Σαμπατακάκης (επιμ.), ΣΤΕυρωπαϊκόΣυνέδριοΝεοελληνικώνΣπουδών, Λουντ, 4-7 Οκτωβρίου 2018. Πρακτικά, Ο ελληνικός κόσμος σε περιόδους κρίσης και ανάκαμψης, 1204-2018, τόμ. Ε΄, Ευρωπαϊκή Εταιρεία Νεοελληνικών Σπουδών, Αθήνα 2020, σ. 237-249.

“Anna Sinodinou’s performances in Sophocles’ Electra, an evolution”, Παράβασις, Επιστημονικό Περιοδικό Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθηνών, 17-18:1, 2021, σ. 89-106.

«Το Ρωμέικο Πανόραμα. Διεθνείς και εντόπιες θεατρικές επιρροές σε μια παράσταση για την ελληνική ιστορία», στο Γεράσιμος Γ. Ζώρας (επιμ.), Επιστημονική Επετηρίς της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, τόμ. ΜΔ΄ 2013-2020, Αθήνα 2020, σ. 319-334. 

“Notes on a part. Stanislavski’s influences as detected on Dimitris Kataleifos’s theatrical notebooks on David Mamet’s plays”, Stanislavski Studies, 8:1, 2020, p. 113-122, DOI: 10.1080/20567790.2020.1719615

“Konstantin Stanislavski and his “system” as inspiration and guide for Karolos Koun’s Theatro Technis [Arts Theatre] of Athens”, Stanislavski Studies, 6:1, 2018, p. 125-137, DOI: 10.1080/20567790.2018.1501855 

“Aristophanes’ The Birds under the auspice of the Onassis Cultural Centre at the Epidaurus Festival, 2016”, New Theatre Quarterly, 39:2, 2018, p. 272-282, DOI: 10.1017/S0266464X18000258

«Η Ηλέκτρα του Σοφοκλή από το Εθνικό Θέατρο στην εκπνοή του εικοστού αιώνα», Παράβασις, Επιστημονικό Περιοδικό Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθηνών, 15:2, 2017, σ. 127-142.  

“Performing Ancient Greek Tragedy in Twentieth-Century Greece: Dimitris Rontiris and Karolos Koun”, New Theatre Quarterly, 33:1, 2017, p. 31-46, DOI:10.1017/S0266464X16000610

“Υοrgos Michaelidis’ Oresteia”, στο Αρχαίο Δράμα: Διεπιστημονικές και Δια-καλλιτεχνικές προσεγγίσεις, ΠρακτικάΥβριδικούΣεμιναρίουκαιΔιεθνούςΦόρουμμεθέμα Atreides: The Greek and Czech Society Turned Upside Down On Stage (υπό δημοσίευση).

«Τί καθήμεθα ημείς εδώ ενώ οι άλλοι φεύγουν; Η γυναίκα στη σκηνή της Ελληνικής Επανάστασης του 1821», Πρακτικά Επετειακού Συνεδρίου για τα 30 χρόνια του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Ελληνική Επανάσταση και Θέατρο (υπό δημοσίευση).

«Crisis, Krisis and Collective Live Encounter: Performing during the Twenty-first Century», Παράβασις. Επιστημονικό Περιοδικό του Τμήματος Θεατρικών Πανεπιστημίου Αθηνών, τόμ. 19 (υπό δημοσίευση).

“Immigrants Τhen and Νow. The Synaxary of Andreas Kordopatis by Thanasis Valtinos at the Antonis Antoniou Theatrical Stage”, στο Ειρήνη Τσαμαδού- Jacoberger-Μαρία Ζέρβα, Migrations. Grèce 19e-21e siècles, Presses Universitaires de Strasbourg (υπό δημοσίευση).

«Τα θεατρικά τετράδια εργασίας του Δημήτρη Καταλειφού», στο Πρακτικά Επιστημονικού Συνεδρίου Το ελληνικό θεατρικό έντυπο από τον 19ο στον 21ο αιώνα» (υπό δημοσίευση).

«Η διδασκαλία του Κονσταντίν Στανισλάφσκι ως εργαλείο για την εκπαίδευση», στο Επιστημονικό  Συνέδριο Οι Τέχνες στο ελληνικό σχολείο: παρόν και μέλλον (υπό δημοσίευση).

 

Άλλα κείμενα

«Επίμετρο» στο θεατρικό έργο Girls & Boys του Dennis Kelly, Κάππα, Εκδόσεις Κάπα, Αθήνα 2022.

«Βαμμένα κόκκινα νύχια», κείμενο για το πρόγραμμα της παράστασης Η μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου Ταχτσή της Κικής Μαυρίδου, Θέατρο Vault, χειμερινή περίοδος 2022-2023, 2021-2022, σ. 11-13.

«Σημείωμα σκηνοθέτη» για το πρόγραμμα της παράστασης Πόρτες της Χρύσας Σπηλιώτη που παρουσιάστηκε στο Θέατρο Σταθμός 5, 6, 12, 13, 19, 20, 26 και 27 Οκτωβρίου 2019, χ.σ.

«Σημειώσεις για τη μετάφραση» για το πρόγραμμα της παράστασης Παραλλαγές πάπιας του Ντέιβιντ Μάμετ για τη Θεατρική Σκηνή του Αντώνη Αντωνίου, Αθήνα, χειμ. περίοδος 2019-2020, χ.σ.

«Μια διπλή απιστία» για το πρόγραμμα της παράστασης Ο θάνατος και η κόρη του Άριελ Ντορφμαν, Θεατρική Σκηνή, χειμερινή θεατρική περίοδος 2018-2019, Αθήνα, σ. 3-5.

Επιμέλειες έντυπων αφιερωμάτων για φεστιβάλ

Αφιέρωμα στον Ιάκωβο Καμπανέλλη, στο πλαίσιο των εορτασμών του έτους Ιάκωβος Καμπανέλλης, Έκδοση Φεστιβάλ Στη Σκιά των Βράχων Δήμων Βύρωνα και Δάφνης-Υμηττού, Αθήνα 2022.

Αφιέρωμα για τις Γυναίκες της Επανάστασης, στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση, Έκδοση Φεστιβάλ Στη Σκιά των Βράχων Δήμων Βύρωνα και Δάφνης-Υμηττού, Αθήνα 2021.

Αφιέρωμα στον Γιώργο Μιχαηλίδη, Έκδοση Φεστιβάλ Στη Σκιά των Βράχων Δήμων Βύρωνα και Δάφνης-Υμητού, Αθήνα 2019.

 

Ενδεικτικές επιμέλειες θεατρικών προγραμμάτων

Ανθρώπινη φωνή του Ζαν Κοκτώ, σκηνοθεσία Νικορέστης Χανιωτάκης, Μικρό Παλλάς, χειμερινή περίοδος 2022-2023.

Ευαίσθητη ισορροπία του Ένουαρντ Άλμπι, σκηνοθεσία Αντώνης Αντωνίου, Θεατρική Σκηνή, χειμερινή περίοδος 2021-2022.

Ο θάνατος του εμποράκου του Άρθουρ Μίλλερ, σκηνοθεσία Γιώργος Σκεύας, Θέατρον Εμπορικόν, Αθηναϊκά Θέατρα, χειμερινή περίοδος 2019-2020.

Παραλλαγές πάπιας του Ντέιβιντ Μάμετ, σκηνοθεσία Αντώνης Αντωνίου, Θεατρική Σκηνή, χειμερινή περίοδος 2019-2020.

 

Θεατρικές κριτικές

«George Orwell, 1984 – από το βιβλίο στην παράσταση», ηλεκτρονικό περιοδικό Τμήματος Θεατρικών Σπουδών ΑΚΤ#3 http://www.theatre.uoa.gr/fileadmin/theatre.uoa.gr/uploads/E-BOOKS/AKT_3_final.pdf   

«Οι φανταστικές περιπέτειες του Βαρόνου Μυνχάουζεν του Γκότφριντ Άουγκουστ Μπύρκερ στο Θέατρο Τέχνης – Το βιβλίο στην σκηνή», ηλεκτρονικό περιοδικό Τμήματος Θεατρικών Σπουδών ΑΚΤ#2 http://www.theatre.uoa.gr/fileadmin/theatre.uoa.gr/uploads/E-BOOKS/AKT2_6-2016_final.pdf   

«Elizadeth. Ένα απολαυστικό θεατρικό μπάχαλο!», 13 Μαΐου 2013, https://avecnews.gr/2013/05/13/lelizadethr/

«Ολεάννα στο θέατρο Εμπορικόν», 30 Μαρτίου 2013, https://avecnews.gr/2013/03/30/qq-43/

«Ο Αφέντης Πούντιλα και ο Δούλος του ο Μάττι του Μπέρτολντ Μπρεχτ σε σκηνοθεσία Κώστα Καζάκου», 2 Μαρτίου 2013, https://avecnews.gr/2013/03/02/o-afentis-poyntila-kai-o-doylos-toy-o-matti-toy-mpertolnt-mprecht-se-skinothesia-kosta-kazakoy/

«Μια παράσταση που μυρίζει θέατρο – Η Κωμωδία του τυχαίου θανάτου ενός αναρχικού», 4 Φεβρουαρίου 2013, https://avecnews.gr/2013/02/14/mia-parastasi-poy-myrizei-theatro-i-komodia-toy/

«Spring Xpress/Το Ξύπνημα της Άνοιξης του Frank Wedekind», 7 Φεβρουαρίου 2013, https://avecnews.gr/2013/02/07/frank-wedekind/

«Όταν η αγάπη γίνεται εμπορεύσιμο προϊόν – Love Love Love», 31 Ιανουαρίου 2013, https://avecnews.gr/2013/01/31/love-love-love/

«Bent του Μάρτιν Σέρμαν σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά», 24 Ιανουαρίου 2013, https://avecnews.gr/2013/01/24/bent/

«Όταν το φιλμ γίνεται θέατρο», 20 Ιανουαρίου 2013, https://avecnews.gr/2013/01/20/otan-to-film-ginetai-theatro/

«Μόλλυ Σουήνι του Μπράιαν Φρίελ σε σκηνοθεσία Κοραή Δαμάτη στο Θέατρο Άνεσις», 15 Ιανουαρίου 2013, https://avecnews.gr/2013/01/15/kritiki-molly-soyini-toy-mpraian-friel-se-skinothesia-korai-damati-sto-theatro-anesis/

«Πιαφ και Μπέλλου. Βίοι παράλληλοι, παραστάσεις με ερμηνείες», 8 Δεκεμβρίου 2012, https://avecnews.gr/2012/12/08/piaf-kai-mpelloy-vioi-paralliloi-parastaseis-me-ermineies/

«Χαίρε νύμφη στο θέατρο Τέχνης – Μια νύμφη χρυσαλλίδα που αναφλέγεται στην ηλεκτρική ρακέτα για τα κουνούπια», 6 Νοεμβρίου 2012, https://avecnews.gr/2012/11/06/l-r-270/

«Ο Γυάλινος Κόσμος του Τέννεσση Ουίλλιαμς στο θέατρο Δημήτρη Χορν και στο Εθνικό θέατρο ο Ορφέας στον Άδη πάλι του Τέννεσση Ουίλλιαμς», 30 Νοεμβρίου 2012, https://avecnews.gr/2012/11/30/o-gyalinos-kosmos-toy-tennessi-oyilliams-sto-theatro-dimitri-chorn-kai-sto-ethniko-theatro-o-orfeas-ston-adi-pali-toy-tennessi-oyilliams/

«Έγκλημα στα παρασκήνια. Μια ασπρόμαυρη παράσταση για πολύχρωμες συγκινήσεις», 22 Νοεμβρίου 2012, https://avecnews.gr/2012/11/22/l-r-280/

«Γυναίκες δολοφόνοι, ενδιαφέρουσες παραστάσεις. Από τη Φόνισσα στις Κακούργες», 18 Νοεμβρίου 2012, https://avecnews.gr/2012/11/18/lr-130/

 

Άλλα γραπτά κείμενα

«Η μέρα μετά: Μιχαέλα Αντωνίου», σκέψεις διατυπωμένες σε κείμενο για την καραντίνα λόγω του COVID-19 για τον ηλεκτρονικό ιστότοπο theGreekPlayProject

http://www.greek-theatre.gr/public/gr/greekplay/index/newview/2105

«Κάτσε, θα σου πω ένα παραμύθι... ή πώς αφηγούμαστε ένα παραμύθι», ηλεκτρονικό περιοδικό Τμήματος Θεατρικών Σπουδών ΑΚΤ#4, σ. 17-19. http://www.theatre.uoa.gr/fileadmin/theatre.uoa.gr/uploads/E-BOOKS/AKT_4_final.pdf

«Μιχαέλα Αντωνίου: “Η συγγραφή είναι εικόνες στο χαρτί και η σκηνοθεσία εικόνες στη σκηνή”», συνέντευξη στην Ειρήνη Αϊβαλιώτου για το ηλεκτρονικό περιοδικό catisart.gr https://www.catisart.gr/michaela-antonioy-quot-i-syggrafi-einai-eikones-sto-charti-kai-i-skinothesia-eikones-sti-skini-quot/  

«Αντώνης Αντωνίου: ο μοναχικός ήρωας στη σκηνή που ψάχνει την Ιθάκη του», 8 Νοεμβρίου 2012, https://avecnews.gr/2012/11/08/antonis-antonioy-o-monachikos-iroas-sti-skini-poy-psachnei-tin-ithaki-toy/