Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

Τμήμα Θεατρικών Σπουδών

ΜΑΡΑΚΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ

Γεννήθηκε 14-5-1941 στην Αθήνα και τελείωσε τις εγκύκλιες σπουδές στο Αρσάκειο (Ψυχικού). Σπούδασε γερμανική Φιλολογία (Νεώτερη και Αρχαιότερη), Θεατρολογία και Κλασική Αρχαιολογία στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο [Freie Universität] του τότε Δυτικού Βερολίνου, όπου εκπόνησε διδακτορική διατριβή στη Θεατρολογία με θέμα από την περιοχή του επαγγελματικού θεάτρου της Γερμανίας του 17ου αι. (Μπαρόκ). Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος τόσο στον ημερήσιο Τύπο, όσο και με εκπομπές δραματολογικού περιεχομένου στο Ραδιόφωνο. Από το 1981 έως το 1989 υπηρέτησε ως μέλος Δ.Ε.Π. στο Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με γνωστικό αντικείμενο Νεώτερη Γερμανική Λογοτεχνία και Πολιτισμός (Γερμανικό Θέατρο). Το 1996 διορίστηκε στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με γνωστικό αντικείμενο Θεατρολογία – Ευρωπαϊκή Δραματολογία των νεώτερων χρόνων, 16ος – 20ός αι., από όπου αφυπηρέτησε το 2008.Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στα πεδία: Ευρωπαϊκή και ελληνική δραματολογία των νεώτερων χρόνων, κυρίως του 20ού αιώνα, και συναφή συγκριτολογικά ζητήματα, πρόσληψη της ευρωπαϊκής δραματουργίας στον ελληνικό χώρο κ.λπ., με επικέντρωση στην ελληνική θεατρική Επιθεώρηση και τη σύγχρονη γερμανόφωνη δραματική παραγωγή.

Αυτοτελείς Εκδόσεις

Κάφκα, Μπύχνερ, Βάις. Δοκίμια, Αθήνα: Διογένης, 1977, 

(σε συνεργασία με το Θόδωρο Χατζηπανταζή), Η Αθηναϊκή Επιθεώρηση, Αθήνα: Ερμής, 1977, τμ. Α2 και Α3.

Εντέν Χόρβατ, Αθήνα: Διογένης, 1983.

Μαξ Φρις. Τα θεατρικά, Θεσσαλονίκη: University Studio Press, 1987.

Ελληνική Θεατρική Επιθεώρηση 1894 –1926. Τέσσερα κείμενα, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα, 2000, τμ. Α΄ και Β΄.

Θέατρο και Δράμα. Μελετήματα για τη γερμανόφωνη δραματολογία, Αθήνα: Πολύτροπον, 2005.

Δράμα και Παράσταση. Μελετήματα για το Νεοελληνικό Θέατρο, Αθήνα: Πολύτροπον, 2006.

 

Συμμετοχή σε Συλλογικούς Τόμους (Επιλογη)

«Παρουσία και υποδοχή του δραματικού έργου του Φρειδερίκου Σίλλερ στη νεώτερη ελληνική Σκηνή – Η είσοδος: Ραδιουργία και Έρως, Αθήνα 1857», Πρακτικά του Β΄ Πανελλήνιου Θεατρολογικού Συνεδρίου, Παράβασις, Παράρτημα, Μελετήματα [3], Αθήνα: Ergo, 2004, σσ. 93-107.

«Dialogue, Monologue, Narration: Le langage dramatique de Heiner Müller», Le verbe et la scène. Travaux sur la littérature et le théâtre en l’honneur de Zoé Samara, Paris: Éditions Champion, 2005, σσ. 293-316.

«Το παραμύθι ως πολιτική Παραβολή. Το Παραμύθι χωρίς όνομα από την Πηνελόπη Δέλτα στον Ιάκωβο Καμπανέλλη», Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου προς τιμήν του Ιάκωβου Καμπανέλλη, Πάτρα, 2006, σσ. 63-86.

«Η μετάφραση των Ληστών του Σίλλερ για την ελληνική Σκηνή του 19ου αιώνα», Στέφανος, Τιμητικός Τόμος για τον Βάλτερ Πούχνερ, Παράβασις, Παράρτημα, Μελετήματα [5], Αθήνα: Ergo, 2007, σσ. 751-763.

«Ο εισηγμένος μοντερνισμός του Σπύρου Μελά και το ελληνικό έργο στο ρεπερτόριο της “Ελευθέρας Σκηνής”», Πρακτικά του Γ΄ Πανελλήνιου Θεατρολογικού Συνεδρίου, Ηράκλειο: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, 2010, σσ. 317-325.

 

Αρθρογραφία (Επιλογή)

«Νησιώτες του Αιγαίου στο νεοελληνικό Θέατρο. Η εξέλιξη της μορφής από την πρώιμη Κωμωδία μετ’ Ασμάτων στο Αθηναϊκό Κωμειδύλλιο», Επιστημονική Επετηρίς της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, τμ. ΛΔ΄, 2002, σσ. 505-565.

«French Classicism in the 19th century Greek Dramatic Theory», Neohelicon, Acta Comparationis Literarum Universarum, Akadémiai Kiadό Budapest, τμ. ΧΧΧΙ / 2, Dordrecht –Boston – London, 2004, σσ. 109-120.

«Επανάσταση: Ιστορία και Προοπτική στην Εντολή του Χάινερ Μύλλερ», Παρουσία, τμ. ΙΕ-ΙΣΤ (2001-2003), χ.χ. [2005], σσ. 383-395.

«Ο Θ. Δ. Φραγκόπουλος και τα επτανησιακής θεματικής θεατρικά του έργα», Επιστημονική Επετηρίς της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, τμ. ΛΣΤ΄, 2005, σσ. 451-469.

«Η ελληνική θεατρική Επιθεώρηση ως πολιτικό θέατρο», Παράβασις, τμ. 6, 2005, σσ. 107-121.

«Ο χορός στην ελληνική θεατρική Επιθεώρηση: Συστατικό, δομικό και λειτουργικό στοιχείο του επιθεωρησιακού θεατρικού θεάματος», Παράβασις, τμ. 7, 2006, σσ. 79-88.

«Η υποδοχή του Βίκτορος Ουγκώ από το νεοελληνικό θέατρο στα μέσα του 19ου αιώνα», Παράβασις, τμ. 8, 2008, σσ. 153-189.