Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

Τμήμα Θεατρικών Σπουδών

ΜΑΥΡΟΜΟΥΣΤΑΚΟΣ ΠΛΑΤΩΝ

Καθηγητής Τμήματος Θεατρικών Σπουδών

E-mail: platon[at]theatre.uoa[dot]gr

 

 

 

 


Καθηγητής στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών όπου διδάσκει από το 1991. Πρόεδρος Τμήματος Θεατρικών Σπουδών (2011-2015).

Γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Απόφοιτος Σχολής Μωραΐτη, Πρότυπου Λυκείου Αθηνών (1976) - Πτυχιούχος Νομικής Σχολής ΕΚΠΑ (1981) - Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Θεατρικών Σπουδών (DEA) στο Institut d' Études Théâtrales, Université de La Sorbonne Nouvelle -Paris III (1982) - Διδάκτωρ του Institut d' Études Théâtrales, Université de La Sorbonne Nouvelle -Paris III, (1987- Eπίβλεπων: Bernard Dort Συνεπιβλέπων: Στάθης Δαμιανάκος) - Υπότροφος του ΙΚΥ (1984-1987).

Ερευνητικός Εταίρος (Research Fellow) του International Research Center / Interweaving Performance Cultures (IRC/IPC) στο Freie Universität Berlin.

Ιππότης του Τάγματος του Ακαδημαϊκού Φοίνικα της Γαλλικής Δημοκρατίας (Chevalier de l’Ordre des Palmes Académiques).

Ιδρυτικό μέλος (1997) Ευρωπαϊκού Δικτύου Έρευνας και Τεκμηρίωσης Παραστάσεων Αρχαίου Ελληνικού Δράματος [Arc-Net]. Συντονιστής Εντατικού Προγράμματος Θερινών Μαθημάτων του Δικτύου (Επίδαυρος - Λαύριο 2002-2015).

Μέλος επιστημονικού συμβουλίου περιοδικών εκδόσεων με κριτές: Journal of Greek Media & Culture - Biblos, Revista da Faculdade de Letras, Universidade de Coimbra.

Διευθυντής Εργαστηρίου Αρχαίου Δράματος και Θεατρολογικών Ερευνών στο ΤΘΣ/ΕΚΠΑ (2019).

Έχει προσκληθεί για διδασκαλία ή για διαλέξεις από Πανεπιστήμια της Ευρώπης (Οξφόρδη, Παρίσι, Βερολίνο, Δουβλίνο, Ελσίνκι, Κοΐμπρα, Πράγα, Μπρνο, Παβία, Λευκωσία), Αμερικής (Brown, Harvard, Princeton, Emory, Yale, New School, CUNY, Stockton) και Αυστραλίας (Σίδνεϊ, Μελβούρνη) με υποτροφία ή χρηματοδότηση διαφόρων ιδρυμάτων (J.Paul Getty Center, Κοινωφελές Ίδρυμα Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης, Stanley Seeger Visiting Research Scholarship, Goethe Institut, Freie Universität Berlin).

Έχει εκδώσει αυτοτελώς, έχει επιμεληθεί μόνος ή σε συνεργασία περισσότερους από 20 τόμους βιβλίων και ακαδημαϊκών εκδόσεων. Έχει δημοσιεύσει αυτοτελώς περί τα 350 άρθρα στα ελληνικά, γαλλικά, αγγλικά, γερμανικά, ιταλικά, για διάφορα θέματα ιστορίας του ελληνικού και ευρωπαϊκού θεάτρου σε αυτόνομες εκδόσεις και θεατρολογικά περιοδικά με κριτές καθώς και σε πρακτικά συνεδρίων. Έχει διευθύνει έρευνες για ζητήματα δραματουργίας, σκηνικής πρακτικής, ιστορίας του θεάτρου, παραστάσεων μελοδράματος και αρχαίου δράματος κατά τους νεότερους χρόνους στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Διετέλεσε επιστημονικός συνεργάτης του Θεατρικού Μουσείου (1988-1991).

Μεταφραστής και δραματουργός σε δημόσια, περιφερειακά και επιχορηγούμενα θέατρα, (Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν, Εθνικό Θέατρο, Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας, Θέατρο της Άνοιξης, Θέατρο Σημείο, κ.α), συνεργάτης πολιτιστικών διοργανώσεων (Φεστιβάλ Πάτρας, Πειραιά, Τρίπολης) και τηλεοπτικών θεατρικών παραγωγών (ΕΡΤ1-Studio ATA), μέλος επιτροπών του Υπουργείου Πολιτισμού (Επιτροπή Επιχορηγήσεων Ελευθέρου Θέατρου - 1988-1995, κ.α.), διοικητικών συμβουλίων πολιτιστικών οργανισμών (Κέντρο Μουσικού Θέατρου Βόλου, Πολιτιστική Ολυμπιάδα, Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα), αξιολογητής ευρωπαϊκών προγραμμάτων για τον πολιτισμό (Καλειδοσκόπιo, Culture 2000).

Διατηρούσε στήλη κριτικής στην Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία (1996 – 1999).

 

Αυτοτελείς Εκδόσεις

Καστανιώτης, Μάρτιος 1994, 50 σελίδες, διαστάσεις 24,5Χ17, φωτογραφική αναπαραγωγή επιλεγμένων αποσπασμάτων του χειρογράφου.

 

Ένα Θαμπό χειρόγραφο. Παρουσίαση ανέκδοτων κειμένων του Γιάννη Σιδέρη. Ο Β’ Τόμος της Ιστορίας του Νέου Ελληνικού Θεάτρου. Εκδόσεις Καστανιώτη 1994.

RTEmagicC_thampo_cheirografo.jpg

Μολιέρος Χρονολόγιο Jean Baptiste Poquelin (1622-1673). Εκδόσεις Επικαιρότητα 2002.

RTEmagicC_molieros.jpg

Το θέατρο στην Ελλάδα 1940-2000. Μια επισκόπηση. Εκδόσεις Καστανιώτη 2005 (β´ έκδ. 2006, γ´ έκδ. 2009)

Σχεδιάσματα ανάγνωσης. Εκδόσεις Καστανιώτη 2006.

Αντί Κριτικής. Σημειώσεις ενός συστηματικού θεατή. Εκδόσεις Καστανιώτη 2006.

Επιστημονική επιμέλεια εκδόσεων

Το Θέατρο στο Σχολείο, Έκδοση των Πανελλήνιων Αγώνων Μαθητικού Θεάτρου, Αθήνα 1994, σσ.119.

Παράβασις Επιστημονικό Δελτίο Τμήματος Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ, Καστανιώτης, Τόμος 1, 1995, σ. 354 - Τόμος 2: 1997, σσ. 385.

Παραστάσεις Αρχαίου Ελληνικού Δράματος στην Ευρώπη κατά τους Νεότερους Χρόνους, Τρίγλωσση έκδοση, Εκδόσεις Καστανιώτη, Αθήνα 1999, σσ. 190

Η σκηνοθετική προσέγγιση του αρχαίου ελληνικού δράματος από τον Κάρολο Κουν, ΚΕΠΕΑΕΔ "Δεσμοί", Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν, Καστανιώτης 2000, σσ. 70.

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα 2013, σσ. 178.

RTEmagicC_Exofyllo_Peiraias_Theatro.jpg

Κάρολος Κουν. Οι Παραστάσεις, Κατάλογος της έκθεσης «Κάρολος Κουν. Θέατρο Τέχνης», έκδοση του Μουσείου Μπενάκη, Επιστημονική Επιμέλεια της έκδοσης – Εισαγωγή, Αθήνα 2008 (20092).

RTEmagicC_koun.jpg

 

Σιδέρης Γιάννης : Ιστορία του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, 1794-1944, Εκδ. Καστανιώτης - Μουσείο και Κέντρο Μελέτης Ελληνικού ΘεάτρουΤόμοι: Α’: 1990, σ. 335. - Β’/1: 1999, σ.296. - Β’/2: 2000, 312 σ. - Β’/3: 2010, σσ. 283.

RTEmagicC_istoria_tou_neou_ellinikoy_theatrou_1794_1944.jpg

Broze, M. - Couloubaritsis, L. - Hypsilanti, A. - Mavromoustakos, P. - Viviers, D., Le Mythe d’Hélène, Editions Ousia, Bruxelles 2005.

RTEmagicC_Le_Mythe_d_Helene.gif

Επιστημονική επιμέλεια εκδόσεων σε συνεργασία:

  • Σεβαστίκογλου Γιώργος: Πράξις, "Σκέψη, Χρόνος και Δημιουργοί" (Διεύθ. Θανάσης Θ. Νιάρχος), Καστανιώτης, 1992, σσ. 148.
  • Πλάτων Μαυρομούστακος - Κωνσταντίνα Σταματογιαννάκη-Κουτσουμπού: Λέων Φραντζής. Φωτογραφίες ελλήνων ηθοποιών 1937-1946, ΕΛΙΑ, 2003, σσ. 80.
  • Μιχάλης Δημόπουλος - Μπάμπης Ακτσόγλου - Χριστιάνα Γαλανοπούλου - Πλάτων Μαυρομούστακος Σινεμυθολογία Οι ελληνικοί μύθοι στον Παγκόσμιο Κινηματογράφο. Πολιτιστική Ολυμπιάδα, 2003, σσ. 342.
  • Broze, M. – Couloubaritsis, L. – Hypsilanti, A. – Mavromoustakos, P. – Viviers, D. Le Mythe dHélène, Editions Ousia, Bruxelles 2005, p. 295.
  • Πλάτων Μαυρομούστακος – Σοφία Φελοπούλου: Σχέσεις Ελλάδας – Γαλλίας: Το Θέατρο από το 1960 μέχρι σήμερα / Relations France-Grèce Le théâtre des années 1960 à nos jours. Τμήμα Θεατρικών Σπουδών - Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδας, Αθήνα 2016, σσ. 273.
  • Γωγώ Βαρζελιώτη – Πλάτων Μαυρομούστακος: Σκηνή και ΑμφιΘέατρο. Αφιέρωμα στον Σπύρο Α. Ευαγγελάτο, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ, 2018, σσ. 362

Συμμετοχή σε εκδόσεις (επιλογή):

  • Περιοδικό Εκκύκλημα (1983-1990) - Μέλος Συντακτικής επιτροπής
  • Παξινού-Μινωτής Μίμησις πράξεως σπουδαίας και τελείας, ΜΙΕΤ, 1997.
  • Sinistera, Josè Sanchiz: Ay Carmela! Ελεγεία ενός εμφυλίου πολέμου, Θεάτρο της Άνοιξης, 1996, σσ. 82.

Διεύθυνση δίγλωσσης έκδοσης Απάντων Μολιέρου, εκδ. Επικαιρότητα 2002:

  1. Η Ζήλεια του Μουντζούρη, Μετάφραση Μίρκα Θεοδωροπούλου, Παραστασιογραφία Μαίρη Ηλιάδη, σσ. 105.

  2. Ο Ιπτάμενος Γιατρός, Μετάφραση Μίρκας Θεοδωροπούλου, Παραστασιογραφία Μαίρη Ηλιάδη, σσ. 95.

  3. Ο Απερίγραπτος, Μετάφραση Σοφία Διονυσοπούλου, Παραστασιογραφία Μαίρη Ηλιάδη, σσ. 301.

Επιστημονική εποπτεία:

  • Erika Fischer – Lichte: Θέατρο και Μεταμόρφωση. Προς μια νέα αισθητική του επιτελεστικού, Μετάφραση Νατάσα Σιουζουλή, Εκδόσεις Πατάκη, 2013, σσ. 431.

Πανεπιστημιακές δημοσιεύσεις (επιλογή):

  • Intensive Course on the Study and Performance of Ancient Greek Drama, με συνεργασία μελών Arc-Net, 2005: σσ. 127 - 2006: σσ. 128 - 2007: σσ. 197
  • Exploring European Identities/Ideologies by Means of (Re)Presentations of Ancient Greek Drama, μεσυνεργασίαμελώνArc-Net, 2008: σσ. 217 - 2009: σσ 185 & 2010: σσ. 185.
  • Dynamics and Metamorphoses of Classics as Performative Events: Between Celebration and Communication, μεΆνναΚαρακατσούληκαιΆνναΠούπου, Ergo, 2011, σσ. 312.
  • Challenging Limits: Performance of ancient Drama, controversies and debates, μεΓωγώΒαρζελιώτη, ΑκαδημίαΠλάτωνος, 2013, σσ. 202 - 2014, σσ. 275 - 2015, σσ. 275.

Δημοσιεύματα (Επιλογή 2005-2020)

  1. «Greek Theatre Practice and Commedia dell’Arte: A Late Re-Discovery» στοLa commediadell’arte nella sua dimensione europea, Gli Acriti d’Europa”, Istituto Ellenico di Studi Bizantini e Postbizantini di Venezia - Acrinet, Βενετία 2005, σσ. 41-50.

  2. «Η πρώτη παράσταση ιταλικού μελοδράματος στο θέατρο San Giacomo της Κέρκυρας (1733). Βεβαιότητες και ερωτήματα», αφιέρωμα στο Επτανησιακό Θέατρο (επιμ. Δ. Μουσμούτης), Πόρφυρας, τεύχος 114, Ιανουάριος - Μάρτιος 2005, Κέρκυρα, σσ. 581-590.

  3. «Hélène dans le théâtre néo-hellénique» στο BROZE, M. - Couloubaritsis, L. - Hypsilanti, A. - Mavromoustakos, P. - Viviers, D. (Sous la direction de): Le Mythe d’Hélène, Editions Ousia, Bruxelles 2005, 285-293.

  4. «Εχθροί, σύμμαχοι και εκδοτικές περιπέτειες» αφιέρωμα «Ζαν Μπατίστ Ποκλέν Μολιέρος ο ιδιοφυής της κωμωδίας 1622-1673» του εβδομαδιαίου ένθετου Οι πρωτοπόροι, Αριθ. 34, της εφημερίδας Ελευθεροτυπία, Αθήνα 18 Μαΐου 2006, σσ. 25-30.

  5. «50 χρόνια Μπρεχτ στην Ελλάδα», αφιέρωμα «Μπέρτολτ Μπρεχτ ο αναμορφωτής του θεάτρου (1898-1956)» του εβδομαδιαίου ένθετου Οι πρωτοπόροι, Αριθ. 38, της εφημερίδας Ελευθεροτυπία, Αθήνα 15 Ιουνίου 2006, σσ. 16-25.

  6. Politische Räume. Aufführungen der Orestie und die Ästhetik des Monumentalen“ in: Blätter des Deutschen Theaters, No 6: Erika Fischer-Lichte und Matthias Dreyer (Hrsg.): AntikeTragödie Heute. Vorträge und Materialen zum Antiken Projekt des Deutschen Theaters, Henschel 2007, 141-152.

  7. «Η παράσταση των Περσών του Αισχύλου στη Ζάκυνθο, το 1571. Νέα ερωτήματα για ένα παλιό αίνιγμα» στο Νικηφόρος Παπανδρέου - Έφη Βαφειάδη (Επιμ.): Ζητήματα Ιστορίας του Νεοελληνικού Θεάτρου. Μελέτες αφιερωμένες στον Δημήτρη Σπάθη, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο 2007, 1-23.

  8. «Περί διατηρητέων, αυθαιρέτων και άλλων κατασκευών. Ένας μικρός οδηγός του ορθού λόγου και των συνεπειών του», Περιοδικό Σύγχρονα ΘέματαΤριμηνιαία Έκδοση Σύγχρονου Προβληματισμού και Παιδείας, Περίοδος Β΄, Χρόνος 30ος, Τεύχος 102, Ιούλιος - Σεπτέμβριος 2008, σσ. 5-10.

  9. «Το θέατρο του Δημήτρη Χαρισιάδη», στο: Φωτογραφικόν Πρακτορείον «Δ. Α. Χαρισιάδης», Επιμέλεια έκδοσης Γεωργία Ιμσιρίδου, Έκδοση Μουσείου Μπενάκη, Αθήνα 2009, σσ. 157-179.

  10. “Das antike griechische Drama als nationale Frage. Kritiker- und Publikumsreaktionen auf moderne Aufführungen“ στο Erika Fischer-Lichte und Matthias Warstat (hrsg): Staging Festivity. Theater und Fest in Europa, - Theatralität“, Band 10, 2009, A. Francke Verlag, Tübingen und Basel, 303-316.

  11. «Αντιγόνες, Οιδίποδες, πρωτότυπα, κακέκτυπα, διατηρητέα και αυθαίρετα» στο Αντώνης Γλυτζουρής, Κωνσταντίνα Γεωργιάδη (επιμ.) Παράδοση και Εκσυγχρονισμός στο Νεοελληνικό Θέατρο. Από τις Απαρχές ως τη Μεταπολεμική Εποχή. Πρακτικά του Γ΄ Πανελλήνιου Θεατρολογικού Συνεδρίου, που διοργάνωσαν το Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών και το Τμήμα Φιλολογίας Πανεπιστημίου Κρήτης, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Κρήτη 2010, σσ. 411-420.

  12. «Η συμβολή του Θεάτρου Τέχνης» στον τόμο Κάρολος Κουν, σειρά “Λέσχη Αθανάτων”, Εκδόσεις Ελευθεροτυπία, Αθήνα 2010 σσ.46-63

  13. Ghosts and Gods: Ibsen, Tragic Actors and Modern Tragedies in 20th Century Theater Practice» στο Erika Fischer-Lichte, Barbara Gronau & Christel Weiler (eds): Global Ibsen. Performing Multiple Modernities, Routledge 2011, σσ. 191-201.

  14. «Hard Data, Tricky Numbers: The status of Databases of Performances of Ancient Greek Drama as Tools for Statistic and Comparative Research» σεσυνεργασίαμετον Herman Altena στο Anna Tabaki & Walter Puchner: First International Conference. Theatre and Theatre Studies in the 21st Century, Proceedings, National and Kapodistrian University of Athens, School of Philosophy, Department of Theatre Studies – Ergo Editions, Athens 2010, σσ. 199-217

  15. «Introduction: Changing Attitudes towards Ancient Drama in Theatre Practice», σεσυνεργασίαμετον Henri Schoenmakers, στο Maria De Fatima Silva & Susanna Hora Marques: Tragic Heroines on Ancient and Modern Stage, Centro de Estudios Classicas e Humanisticas, Universidade de Coimbra, 2010, σσ. 7-23.

  16. «Ideological Parameters in Reactions to Performances of Ancient Greek Drama at the End of the Twentieth Century», Ηλεκτρονική Δημοσίευση στον Ιστότοπο του συνεδρίου Οι διάλογοι των Αθηνών. Ένα Διεθνές Συνέδριο για τον Πολιτισμό που διοργάνωσε το Ίδρυμα Ωνάση στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση (24-27 Νοεμβρίου 2010) [http://athensdialogues.chs.harvard.edu/cgi-bin/WebObjects/athensdialogues.woa/wa/dist?dis=77].

  17. «Το Θέατρο στα Επτάνησα» στο Χρύσα Μαλτέζου (Επιστημονική Διεύθυνση): Βενετοκρατούμενη Ελλάδα. Προσεγγίζοντας την Ιστορία της, Ελληνικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών Βενετίας, «Βιβλιοθήκη» Αρ. 30, Επιμέλεια Κειμένων: Δέσποινα Βλάσση – Αγγελική Τζαβάρα, Αθήνα – Βενετία 2010, Τόμος Α΄, σσ. 695-708.

  18. “Το θέατρο είναι μόνο η αφορμή: αρχιτεκτονικές προτάσεις και κοινωνικές διεργασίες σχετικά με τη σκηνή της Κέρκυρας (18ος – 19ος αι)” Ανακοίνωση στο επιστημονικό  συνέδριο με θέμα: Επτανησιακή  Όπερα  και Μουσικό Θέατρο  έως το 1953 στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του 6ου κύκλου των Ελληνικών Μουσικών Γιορτών,  που διοργανωσε το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου  Αθηνών σε συνεργασία με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 23 και 24 Απριλίου 2010. Ηλεκτρονική έκδοση, συντονισμός: Μ. Ι. Αλεξιάδης.

http://www.theatre.uoa.gr/fileadmin/theatre.uoa.gr/uploads/PDF_Files/EPTANISIAKI%20OPERA.PRAKTIKA%20SYNEDRIOU%202011.pdf

  1. “Karolos Koun and the Art Theatre. A theatre that changed knowledge” in: Ad Honorem Eva Stehlikova, Praha 2011, p. 214-220.

  2. «Ancient Greek Drama on the Modern Greek Stage: The Question of Theatrical Space», στο Challenging Limits: Performance of ancient Drama, controversies and debates, έκδοση της Ακαδημία Πλάτωνος για το ομώνυμο Εντατικό Πρόγραμμα Θερινών Μαθημάτων, Αθήνα - Λαύριο - Επίδαυρος, Ιούλιος 2013 σσ. 169-183 (Αναδημοσίευση).

  3. “Some notes on Greek acting of the post-war era” (“Σημειώσεις για την ελληνική υποκριτική της μεταπολεμικής περιόδου».) in Grigoris Ioannidis (ed): The actor and the art of acting – Theory and Practice , Past and Present (Ο ηθοποιός και η τέχνη της υποκριτικής – Θεωρία και Πράξη, Ιστορία και Παρόν, In Memoriam ΑγνήςΜουζενίδου), Ergo, 2011, 311-317.

  4. “Immigration and Expatriation as Images of the Stage” (“Η μετανάστευση και ο εκπατρισμός ως σκηνικές εικόνες”), Introduction to Panayota Sotirchou’s book: Immigrates and Refugees in Modern Greek Dramaturgy: the repertory of the national Theatre in Greece and Cyprus (Το μεταναστευτικό προσφυγικό βίωμα στη νεοελληνική δραματουργία. Ρεπερτόριο Κρατικών Θεάτρων Ελλάδας και Κύπρου: 1932-1994), Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές, , Thessaloniki 2012, 12-15.

  5. «Παραστάσεις αρχαίου δράματος, ιστορία και επικαιρότητα. Σημειώσεις με αφορμή την ελληνική σκηνική πραγματικότητα» στον τόμο: Γωγώ Κ. Βαρζελιώτη – Κώστας Γ. Τσικνάκης (επιμ.), Γαληνοτάτη. Τιμή στη Χρύσα Μαλτέζου, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών / Τμήμα Θεατρικών Σπουδών – Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα 2013, σσ. 483-498.

  6. «Τα όρια της σκηνής και η μεθόριος της γραφής» Πρόλογος στην έκδοση: Ιάκωβος Καμπανέλλης, Θέατρο Τόμος Θ’ (Δεύτερος Αναδρομικός), Η Γειτονιά των Αγγέλων, Η Αποικία των Τιμωρημένων, Οι Δύσκολες Νύχτες του Κυρίου Θωμά, Εκδόσεις Κέδρος, Αθήνα 2014, σσ. 13-25.

  7. « L’écriture grecque contemporaine à l’aube du XXIe siècle: du collectif à l’intériorité », Introduction to: Auteurs dramatiques grecs d’aujourd’hui. Miroirs tragiques, fables modernes, Sous la direction de Myrto Gondicas, “Les Cahiers de la Maison Antoine Vitez – Centre International de la Traduction Théâtrale”, Editions Théâtrales – Institut Français de Grèce, Paris 2014, σσ. 15-20.

  8. « Introduction Historique Générale » in: D’Aventures en Miracles. Panorama des écritures théâtrales de la Grèce moderne, Olivier Descotes (dir.), L’espace d’un instant, Paris 2015, pp.11-22.

  9. “Το ελληνικό θέατρο στην αυγή του 21ου αιώνα: μια διαδρομή από τη συλλογικότητα στην εσωτερικότητα”, Greek Play Project (2015)

<http://www.greek-theatre.gr/public/gr/greekplay/index/reviewview/45 >

  1. «Ανάμεσα στην κλασική φιλολογία και τις θεατρικές σπουδές: η απόσταση που ενώνει» Περιοδικό Σύγχρονα Θέματα, Περίοδος Β΄, Χρόνος 37ος, Τεύχος 128-129, σ. 139-142.

  2. «Ideological Parameters in Reactions to Performances of Ancient Greek Drama at the End of the Twentieth Century» στο: Platon Mavromoustakos – Gogo Varzelioti (eds): Challenging Limits: Performance of ancient Drama, controversies and debates, 2015, σ. 169-203.

  3. “LethéâtreenGrècedanslesannées 1960 et 1970 : unprintempscourt, unenuitlongueetlapromessedelaliberté” στο Πλάτων Μαυρομούστακος – Σοφία Φελοπούλου (επιμ.): Σχέσεις Ελλάδας – Γαλλίας: Το Θέατρο από το 1960 μέχρι σήμερα / RelationsFrance-Grèce Lethéâtredesannées 1960 à nosjours, σ. 45-50.

  4. “Koun, Skalioras, Molière : unerencontrequin’apaseulieu” στο Πλάτων Μαυρομούστακος – Σοφία Φελοπούλου (επιμ.): Σχέσεις Ελλάδας – Γαλλίας: Το Θέατρο από το 1960 μέχρι σήμερα / RelationsFrance-Grèce Lethéâtredesannées 1960 à nosjours, σ. 159-161.

  5. «Ανα(συ)σκευάζοντας τη βιβλιοθήκη των Φέρμορ στην Καρδαμύλη» στο : Μάρια Διαμάντη (Διεύθυνση Έκδοσης) Πάτρικ Λη Φέρμορ. Και το ταξίδι συνεχίζεται, PatrickLeighFermorTheJourneyContinues9ο Παράρτημα του Περιοδικού Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα 2017, 245-259.

  6. « Théâtre en plein air et le Groupe de théâtre antique de la Sorbonne : Les Perses à Épidaure » in : Lucie Arnoux-Farnoux et Polina Kosmadaki (dir.), Le double voyage : Paris-Athènes (1919-1939) « Mondes Mediterannéens et Balkaniques » No 12, École Française d’Athènes, 2018, p. 293-300.

  7. «Εθνικό Θέατρο 1974-2014: Πρώτες σημειώσεις για μια αντιφατική πορεία από τη Μεταπολίτευση ως την Κρίση», στο Θέατρο και Δημοκρατία. Πρακτικά Ε’ Πανελλήνιου Θεατρολογικού Συνεδρίου, επιμ. Α. Αλτουβά – Κ. Διαμαντάκου, Β’ Τόμος, Αθήνα 2018, σ. 103-111.

  8. «From the play to the event: Delineating phenomena of theatrical activity in Greece at the turn of the twenty-first century.» The Historical Review/La Revue Historique, [S.l.], v. 16, p. 15-34, apr. 2020.

<https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/historicalReview/article/view/22832>