ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

ΝΥΧΤΕΡΙΝΕΣ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΘΕΟΔΩΡΑΤΟΥ, «ΓΥΝΑΙΚΑ ΔΕΝ ΓΕΝΝΙΕΣΑΙ ΓΡΑΦΕΣΑΙ!»

Το Δίκτυο Αποφοίτων ΤΘΣ ΕΚΠΑ καλεί την Κατερίνα Θεοδωράτου σε μια Νυχτερινή Εξομολόγηση την  Κυριακή 25 Φεβρουαρίου 2024  στις 20:00.

«Γυναίκα δεν γεννιέσαι γράφεσαι!» 

Η Κατερίνα Θεοδωράτου θα μοιραστεί μαζί μαςτα περί -γυναικείου- έρωτοςκαι άλλωνδαιμονίωντηςνεοελληνικήςδραματουργίας. 

Σκέψεις, συμπεράσματα και ό,τι άλλο προκύψει από μια διατριβή που «τρέχει» ακόμα -μαζί με την υποψήφια διδάκτορα! Από τονΣ. Φρόιντ στην Τζ. Μπάτλερ με ενδιάμεσο σταθμό τη Σ. ντε Μπωβουάρ· ηγυναίκα ως έλλειψηηγυναίκα ως Άλλος - η επιτέλεση της θηλυκότητας: Μια ψυχο-κοινωνικοδεολογική διαδρομή από την παντοδυναμία της Βιολογίας και τη συνακόλουθη φυσικοποίηση τη ςπατριαρχίας ως τη θεωρία της επιτελεστικότητας του φύλου. Πόσο έχει «παρακολουθήσει» αυτήν τη διαδρομή, ή ενδεχομένως σε ποια φάση της έχει «καθηλωθεί» ή «παλινδρομεί» η νεοελληνική δραματουργία;

  •  Οι «πιονέρες»: Ερωφίλη, Μαρία Πενταγιώτισσα, Τρισεύγενη, Στέλλα Βιολάντη.
  • Οι γυναίκες του Δ. Μπόγρη
  • Τα πρωτόλεια του Καμπανέλλη και Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια
  •  Γυναίκες που γράφουν «σαν άντρες» και άντρες που γράφουν «σαν γυναίκες»
  • Το δύσκολο θέμα του πότε «καταγγέλλεται» το φαλλογοκεντρικό αφήγημα και πότε απλώς αναπαράγεται.
  • Δίπολα: Έργα μόνο με άντρες ή μόνο με γυναίκες (Δήμου, Χαβιαρά-Κεχαΐδης)
  • Σαρκοβόρες γυναίκες/ευνουχιστικές μητέρες τύπου «Ψυχώ»
  • Κακοποιημένες γυναίκες στο νεοελληνικό θέατρο – Ο βιασμός ως αφήγημα και ως πράξη: Το παράδειγμα των Ποντίκα, Αναγνωστάκη, Βιτάλη 
  • Άκης Δήμου – Βασίλης Κατσικονούρης: Σταθερότητα vsεξέλιξη στη σκιαγράφηση των γυναικείων προσώπων.

Σχετικός σύνδεσμος

Meeting https://us06web.zoom.us/j/82729048623... (Meeting ID: 827 2904 8623 Passcode: 752165) 

 

Βιογραφικό 

Η Κατερίνα Θεοδωράτου γεννήθηκε στην Κεφαλονιά. Σπούδασε Γαλλική Φιλολογία και Θεατρολογία στο ΕΚΠΑ, όπου και ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό της, στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, ενώ τώρα εκπονεί τη διδακτορική της διατριβή στο Τ.Θ.Σ. του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Κείμενά της έχουν δημοσιευτεί σε θεατρικά προγράμματα (Εθνικό Θέατρο, Κ.Θ.Β.Ε., Θέατρο Μεταξουργείο, Θ.Ο.Κ., Θέατρο Ροές, και άλλα) καθώς και σε λογοτεχνικά περιοδικά της Αθήνας και της Κύπρου (Μανδραγόρας, Άνευ, Θέματα Λογοτεχνίας-Εκδ. Γκοβόστη, Παιδεία και Κοινωνία-εφημ.Αυγή κ.ά.) και σε ιστότοπους όπως το diastixo.gr, το fractal, το varelaki κ.ά. Έχει μόνιμη στήλη θεατρικής κριτικής στο περιοδικό Κοράλλι και είναι μέλος της Συντακτικής Ομάδας του επιστημονικού περιοδικού Θεατρο-Λόγος που εκδίδεται από τον Πανελλήνιο Επιστημονικό Σύλλογο Θεατρολόγων. Το 2013 μετέφρασε τον θεατρικό μονόλογο TheEvent[Το θέαμα] του Αμερικανού JohnClancyο οποίος ανέβηκε στο Θέατρο Σημείο, ενώ υπό έκδοση (Κάπα Εκδοτική) είναι άλλη μία θεατρική της μετάφραση. Έχει συμμετάσχει με εισηγήσεις σε ποικίλα συνέδρια, ημερίδες και παρουσιάσεις (Ενδεικτικά ΣΤ΄ Πανελλήνιο Θεατρολογικό Συνέδριο – Ναύπλιο 2017, Δημήτρης Μπόγρης Ο Θαλασσογράφος του Ελληνικού Θεάτρου – διημερίδα Παν/μίου Πελοποννήσου, Σαλαμίνα 2019 κ.α.).
Από το 2017 ως σήμερα είναι μέλος της Κριτικής Επιτροπής καθώς και της Επιτροπής επιλογής έργων στο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Δήμου Μονεμβασίας. Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών καθώς και του Δικτύου Αποφοίτων Τ.Θ.Σ. ΕΚΠΑ. Διδάσκει Θεατρική Αγωγή στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Ιστορία και Θεωρία του Θεάτρου στο Εργαστήρι Ανοιχτή Τέχνη.

 

Με εκτίμηση,

Το Διοικητικό Συμβούλιο

Δίκτυο Αποφοίτων ΤΘΣ ΕΚΠΑ