Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

Τμήμα Θεατρικών Σπουδών

ΛΑΚΙΔΟΥ ΑΓΛΑΪΑ (ΙΛΙΑ)

Μέλος ΕΔΙΠ Τμήματος Θεατρικών Σπουδών

8ος όροφος, γραφείο 814
Τηλέφωνο: 210 727 7922
E-mail: ilakidou[at]theatre.uoa[dot]gr
Ώρες γραφείου: Πέμπτη, 15:00-!7:00

 

 

 

Γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε θεατρολογία στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (Πτυχίο - 1995, Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών - 2000 ως υπότροφος του ΙΚΥ). Διδάκτορας του ίδιου τμήματος με τη διατριβή «Η συμβολή του Σπύρου Βασιλείου στο θέατρο και το σκηνικό ύφος της γενιάς του ’30» (2008).

Εργάστηκε για τη συγκρότηση του αρχείου του ζωγράφου Σπύρου Βασιλείου και για τη σύσταση και λειτουργία του μουσείου Atelier Σπύρου Βασιλείου όπου ήταν υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων και επιμελήτρια της μόνιμης συλλογής και των περιοδικών εκθέσεων (2003-2006, σε συνεργασία με την ιστορικό της Τέχνης Δρ. Άννυ Μάλαμα). Το 2011 στο Μουσείο Μπενάκη, στο κτήριο της οδού Πειραιώς, σχεδίασε και επιμελήθηκε την έκθεση «Ο Σπύρος Βασιλείου και το θέατρο».

Στην ιδιωτική άτυπη εκπαίδευση δίδαξε σε θεατρικά σεμινάρια ενήλικων (1999-2002) και ήταν υπεύθυνη του παιδικού θεατρικού εργαστηρίου «Παραμυθοϊστορίες» (2000-2004). Έχει διδάξει Θεατρική Αγωγή στην δημόσια Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από το 1997 έως το 2017 (Μόνιμη εκπαιδευτικός ΠΕ91.01 από το 2009).

Υπηρέτησε με πενταετή θητεία στα Ράλλεια Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία Πειραιά του Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Αθηνών όπου πραγματοποίησε πλήθος καινοτόμων δράσεων, ευρωπαϊκών προγραμμάτων και ήταν υπεύθυνη του Ομίλου Σκηνογραφίας – Σκηνοθεσίας. Με τους μαθητές της, μικρούς και μεγάλους, έχει παρουσιάσει περισσότερες από 100 παραστάσεις (ενδεικτικά:  Όρνιθες του Αριστοφάνη  https://goo.gl/RD2NNy  και  https://goo.gl/HvXpfV ,  Φόρα ρυθμός!!! https://goo.gl/x9wVqc και https://goo.gl/3iyeij ) και έχει επιμεληθεί ντοκιμαντέρ και μικροφιλμ. (Ενδεικτικά: Ίχνη ιστορίας: οι ήρωες κι εμείς https://goo.gl/8HFHWyhttps://goo.gl/axXuxA και https://goo.gl/LrDpu9 , Μωρά στα ροζ, μωρά στα μπλε , τιμητική διάκριση στο Ψηφιακό Διαγωνισμό «Όλα τα παιχνίδια για όλα τα παιδιά» https://goo.gl/j1QWXa .)

Έχει συντάξει το νέο πρόγραμμα σπουδών για τη μάθημα «Θεατρολογία» στα Καλλιτεχνικά Γυμνάσια (ΦΕΚ 166/τ.Β΄/1-2-2016).  https://goo.gl/YTXXGL

Στο επαγγελματικό θέατρο έχει εργαστεί ως υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων και επιμελήτρια θεατρικών προγραμμάτων. Έχει εργαστεί επίσης ως επιμελήτρια εκδόσεων.

Έχει διδάξει (με σύμβαση Π.Δ. 407/80) στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών τα μαθήματα «Διδακτική του θεάτρου και των παρασταστικών τεχνών» (2003), «Παιδαγωγική Κατάρτιση ΙV: Διδακτική του θεάτρου – πρακτική (2004), «Σκηνογραφία και ενδυματολογία στου νεότερους χρόνους» (2007), «Ιστορία και θεωρία της διαμόρφωσης του θεατρικού χώρου» (2007), «Σκηνογραφικά ρεύματα στην σύγχρονη ελληνική σκηνή» (2008), «Σκηνογραφία, θεατρική αρχιτεκτονική και ενδυματολογία στους νεότερους χρόνους» (2009) και στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου το μάθημα «Ιστορία του Ευρωπαϊκού Θεάτρου Α΄: Μεσαίωνας και Αναγέννηση» (2007 και 2009).

Στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, από το ακαδημαϊκό έτος 2017-18, έχει διδάξει τα μαθήματα «Εισαγωγή στη σκηνογραφία, θεατρική αρχιτεκτονική και ενδυματολογία Α΄και Β΄», «Ενδυμασία και Θέατρο Α΄και Β΄», καθώς και τα μαθήματα «Πειραματική Εφαρμογή της Θεατρικής Αγωγής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» (σε συνεργασία με την Κλειώ Φανουράκη), «Εργαλεία του Θεάτρου στην Εκπαίδευση» και «Ο θεατρολόγος-εμψυχωτής: Διδακτική άσκηση στο σχολείο» ( τα δύο τελευταία σε συνεργασία με τον Ι. Βιβιλάκη για τα ακαδημαϊκά έτη 2017-18, 2018-19 και 2020-21 και 2021-22) ενώ σε συνεργασία με τον Ιωσήφ Βιβιλάκη και τον Μηνά Ι. Αλεξιάδη το μάθημα «Θεατρική Αγωγή Α΄» (2017-18).

Στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών, κατά το β΄εξάμηνο στη κατεύθυνση της Διδακτικής του Θεάτρου, διδάσκει  το μάθημα επιλογής «Σκηνογραφία/ενδυματολογία στη σχολική σκηνή».

Συμμετείχε στο ερευνητικό πρόγραμμα του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Ελληνική θεατρολογική βιβλιογραφία 1900-2005. (2004-2008). Επίσης έχει αναλάβει την ολοκλήρωση του ερευνητικού προγράμματος μέσα από το πρόγραμμα: Συνέχεια, ολοκλήρωση και δημοσίευση του ερευνητικού προγράμματος: (Πυθαγόρας 1) «Έρευνα και σύνταξη Βιβλιογραφίας της Ελληνικής Θεατρολογίας (1900-2005/16)» με έμφαση στις ενότητες Γ5α. Θέατρο στην εκπαίδευση, Γ5β. Θέατρο για παιδιά.

Μετέχει της επιστημονικής οργανωτικής ομάδας του ερευνητικού έργου «Πειραματική Εφαρμογή της Θεατρικής Αγωγής στο Γυμνάσιο» που υλοποιείται με ευθύνη του Τμήματος από το 2018-19 και με τη συμμετοχή προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών-τριών σε Γυμνάσια και Λύκεια της Αττικής και της Εύβοιας.

Έχει διαρκή παρουσία με ανακοινώσεις της σε ημερίδες και συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

 

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ – ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΟ

1.Δημοσιεύσεις

1α.Αυτοτελείς τόμοι

  1. Σύγχρονες εφαρμογές της Θεατρικής Αγωγής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: σχεδιασμοί θεατροπαιδαγωγικών δράσεων, Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα 2023 (επιμέλεια μαζί με Κλειώ Φανουράκη).
  2. Αλέκος Παναγούλης: ένας μοναχικός ήρωας, Κάπα Εκδοτική, Αθήνα 2023 (Σειρά: Σχολική Σκηνή)
  3. Υποδειγματικά εκπαιδευτικά σενάρια για σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία για τη Θεατρική Αγωγή, Εκδόσεις ΕΚΠΑ, Αθήνα 2023 (επιμέλεια μαζί με: Αλμπανάκης Ε, Βασιλειάδης Π., Μητρόπουλος Β., Σοφιάδου Κ, Τριανταφυλλάκη Α., Τσιμπούρη Θ., Χρυσοστόμου Σ.)
  4. Rethinking Cities: Performing Places and Stories of Resilience. Student Participation, ένθετος τόμος στον κατάλογο GREECE@PQ23. Α  rare gathering. ΥΠΠΟΑ, Φεστιβάλ Αθηνών, Αθήνα 2023,  σ. 160-211. (δίγλωσσος, επιμέλεια  μαζί με: Μαρία Κονομή)
  5. H γυναίκα στον Αγώνα, Κάπα Εκδοτική, Αθήνα 2023 (Σειρά: Σχολική Σκηνή)
  6. Η ζωή είναι μαζί, Κάπα Εκδοτική, Αθήνα 2022 (Σειρά: Σχολική Σκηνή)
  7. Από το πριν στο μετά, Κάπα Εκδοτική, Αθήνα  2022 (Σειρά: Σχολική Σκηνή)
  8. AnnSurgers, Σταθμοί της σκηνογραφίας του δυτικού θεάτρου, Εκδόσεις Αιγόκερως, Αθήνα 2014 (Εισαγωγή, Μετάφραση, Επίμετρο: «Η σκηνογραφία του νεοελληνικού θεάτρου», σ. 237-314.)
  9. O Σπύρος Βασιλείου και το θέατρο, Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα 2011.
  10. Σπύρος Βασιλείου: Με το πινέλο, το καλέμι και τη γραφίδα, Εκδόσεις Καστανιώτη, Αθήνα 2002 (Εισαγωγή, επιμέλεια, σχόλια)

 

1β.Μελέτες

  1. «Θέατρο και Μαθηματικά: διδακτικές προτάσεις για βιωματική προσέγγιση των Μαθηματικών», στο: Τέχνη και Επιστήμη στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: η περίπτωση των Καλλιτεχνικών Σχολείων – πρακτικά ημερίδα 19.12.2022, Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά, Πειραιάς 2023, isbn 978-618-86735-0-2, σ.20-39.
  2. «Από το θέατρο στον θεατρικό πολυχώρο: οικονομικά και καλλιτεχνικά αποτελέσματα του αθηναϊκού θεατρικού πληθωρισμού», στο: Eύη Προύσαλη (επιμ.), Παραστατικές Τέχνες στον 21ο αιώνα. Σύγχρονες Πρακτικές και Νέες Προοπτικές, Ελληνική Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παρασταστικών Τεχνών, Ευρασία, Αθήνα 2023, σ.344-354.
  3. «Το Αμφι-Θέατρο ως θέατρο: ο μόνιμος χώρος καλλιτεχνικής δράσης του Σπύρου Α. Ευαγγελάτου στην Αθήνα (Πλάκα)», στο Π.Μιχαλόπουλος, Γ. Π. Πεφάνης (επιμ.),Έρευνα, σύνθεση, ερμηνεία. Προσεγγίζοντας το θέατρο του Σπύρου Α. Ευαγγελάτου, Παπαζήσης, Αθήνα 2023, σ.513-531
  4. «Creative Blended Learning: Students as Producers of Digital Learning Content» στο: George Ulbachs, Stefan Meuleman, Alessandra Antonacci (ed), Proceedings Innovating Higher Education Conference 2022. Digital reset: European Universities Transforming for a changing world. EADTU, isbn 9789079730452, p. 2-12
  5. «Η σκηνογραφία στο έργο του Άγγελου Τερζάκη: η ανάγκη και το πρόβλημα της μεγάλης παραγωγής» στο:  Θ.Αλεξιάδου, Μιχ.Αντωνίου (επιμ.), Άγγελος Τερζάκης: αγωνιών και άγρυπνος: πρακτικά επιστημονικής ημερίδας,  Κάπα Εκδοτική, Αθήνα, 2021, σ. 235-247.
  6. «Σκηνογράφοι στο θέατρο και στον κινηματογράφο την πρώτη και δεύτερη μεταπολεμική περίοδο (1949-1967 και 1968-1989)» στο: Γ. Π. Πεφάνης, Ι.Αθανασάτου (επιμ.), Σκηνές, εικόνες, βλέμματα: διασταυρώσεις του θεάτρου και του κινηματογράφου, Εκδόσεις ΕΑΠ, Αθήνα, 2021, σ. 149-159.
  7. «Ο αναστοχασμός ως μέθοδος εκπαίδευσης στη διδακτική του θεάτρου» (μαζί με Ι.Βιβιλάκη) στο: Κλειώ Φανουράκη, Γιώργος Πεφάνης (επιμ.), Εφαρμοσμένο θέατρο: ποιοτικές μέθοδοι έρευνας και μάθησης μέσω παραστατικών τεχνών, Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα 2021, σ. 373-389.
  8. «Η παράσταση ως εθνική πολιτική: το Έτος Απόδημου Ελληνισμού», στο: Τώνια Καράογλου, Νικήτας Αλειφέρης (επιμ.), Μετανάστες και πρόσφυγες στη σύγχρονη δραματουργία και τη σκηνική πράξη: πρακτικά Β΄Θεατρολογικού Συνεδρίου Αφιερωμένου στον Δημήτρη Σπάθη, ΠΕΣΥΘ – Εκδόσεις Ευρασία, Αθήνα 2021, σ.47-56.
  9. «Η ελληνική θεατρολογική βιβλιογραφία 1900-2016: ένα ερευνητικό πρόγραμμα εν εξελίξει», στο Αλεξία Αλτουβά (επιμ.), Πηγές της έρευνας στη σύγχρονη ελληνική θεατρολογία: πρακτικά επετειακού συνεδρίου για τα 20 χρόνια του προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ, Αθήνα 2021, σ.99-106.
  10. «Ο θεατρολόγος στο σημερινό σχολείο: περιορισμοί του ωρολογίου και αναλυτικού προγράμματος σπουδών και προτάσεις για διαρθρωτικές βελτιώσεις», στο: Επιστημονική επετηρίς της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών ΜΔ΄(2019-2020), σ.419-439.
  11. «Σχολικά κτήρια και προγράμματα σπουδών: μία σχέση εξάρτησης σε αδιέξοδο», στο: ΕΡΚΥΝΑ: Επιθεώρηση εκπαιδευτκών – επιστημονικών θεμάτων ΠΑ.ΠΕ.ΔΕ. 17 (2020), πρακτικά Συνεδρίου 2019 (Α΄μέρος), σ. 67-74.
  12. «Ο σχολικός θεατρικός χώρος  ως πεδίο ανάδειξης και διάχυσης της πολιτιστικής δράσης του σχολείου: πραγματικότητα και προοπτικές», στο: Γιώτα Παπαδημητρίου, Χριστόφορος Κωσταρής (επιμ.), 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: σχολείο και πολιτισμός», ΕΚΕΔΙΣΥ, Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος, Κολλέγιο Αθηνών, 10-12/05/2019, Πρακτικά Συνεδρίου, τόμος Β΄, σ.514-525.
  13. Theatrical Satire and Dictatorship: The Case of the « Elefthero Theatro » and the Show …καισυχτενίζεσαι, Summer 1973, Parabasis 16/1, Department of Theatre Studies, Athens 2018, p.57-85.
  14. H κρατική ιδεολογία και το ελληνικό θέατρο τη δεκαετία του 1950: Η ηθογραφία ως εθνική καλλιτεχνική τάση, στο: Αλεξία Αλτουβά, Καίτη Διαμαντάκου (επιμ.), Θέατρο και Δημοκρατία: Πρακτικά Ε΄Πανελληνίου Θεατρολογικού Συνεδρίου, με αφορμή τη συμπλήρωση 40 χρόνων από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας. Αφιερωμένο στον Βάλτερ Πούχνερ, 5-8/11/2014, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Αθήνα 2018, σ.15-24.
  15. Κάπου ή «Πουθενά» ; Αναζητώντας τον εθνικό σκηνικό χώρο της νεοελληνικής σκηνογραφίας, στο: Αλεξία Αλτουβά / Μαρία Σεχοπούλου (επιμ.), Παγκόσμιο θέατρο: Πράξη – Δραματουργία – Θεωρία: Πρακτικά Επιστημονικής Συνάντησης αφιερωμένης στα 300 χρόνια από τη γέννηση του DenisDiderot,  Αθήνα: Τμήμα Θεατρικών Σπουδών / Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών, 2017, σ.453-466. ΙSBN 978-618-82918-5-0
  16. Ο Αριστοφάνης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Απόπειρες διδασκαλίας της αρχαίας κωμωδίας στα Ράλλεια Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία Πειραιά στο: Σταύρος Γρόσδος (επιμ.), Προγράμματα Σπουδών – Σχολικά εγχειρίδια: Από το παρελθόν στο παρόν και το μέλλον. Πρακτικά Συνεδρίου, (β΄τόμος). Αθήνα:Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του ΕΚΕΔΙΣΥ-Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος - Pierce Aμερικάνικο Κολλέγιο Ελλάδος, 2016, σ. 360-366 ISBN: 978-618-81132-5-1
  17. Πρόγραμμα Σπουδών «Θέατρο-Κινηματογράφος/Θεατρολογία» για τα Καλλιτεχνικά Γυμνάσια στο πλαίσιο του έργου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής «Νέο Σχολείο (Σχολείο 21ού αιώνα) – Νέο πρόγραμμα σπουδών», ΦΕΚ 166/τεύχος δεύτερο/1-2-2016, Υπουργική Απόφαση 7888/Δ2.
  18. Δημιουργώντας ένα ιστορικό ντοκιμαντέρ μέσα στο σχολείο: “δια των τεχνών” προσέγγιση της Ελληνικής Επανάστασης (θέατρο, κινηματογράφος, μουσική, ζωγραφική, χορός,  στα Πρακτικά του Διεθνούς Συνεδρίου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Τέχνη και Εκπαίδευση: διδακτικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις στο Σχολείο του 21ου αιώνα, Αθήνα, 2-4/10/2015, σ. 79-90.
  19. Για ένα θέατρο ελληνικό: Η συμβολή των ζωγράφων – σκηνογράφων της γενιάς του 30 στη δημιουργία μιας εθνικής θεατρικής αισθητικής. στο: Τώνια Καράογλου (επιμ.), Πρακτικά Α΄Θεατρολογικού Συνεδρίου ΠΕΣΥΘ: Το θέατρο στην Ελλάδα τον 20ό αιώνα: από το θέατρο των ιδεών στο μεταμοντέρνο, ERGO, Aθήνα 2011, σ.167-180
  20. Η σκηνογραφία και ο ηθοποιός: ανίχνευση των όρων και των ορίων αλληλεπίδρασης την εποχή του μοντερνισμού, στο: Ο ηθοποιός και η τέχνη της υποκριτικής: θεωρία και πράξη, ιστορία και παρόν – Πρακτικά επιστημονικής διημερίδας, Εκδόσεις Ergo, Αθήνα, 2011, σ. 287-298, ISBN: 978 -960- 8376-55-7
  21. Το Μαλλιαροπούλειο και η θεατρική ζωή στην Τρίπολη τη δεκαετία του ’30. Μία πρώτη προσέγγισηστο: Γ.Καρακατσιάνης (επιμ.), Νότια Πελοπόννησος 1935-1950. Αθήνα: Αλφειός / Σύνδεσμος Φιλολόγων Μεσσηνίας, 2009, σ. 261-301.
  22. Painters as Designers on the Greek Stage from the Inter-war Era to the ’50s: a Quest for Modernisation or Nationalisation of the Local Theatre Aesthetics?»,Inferno: Journal of Art History XII, University of St Andrews, vol.2007-08, p. 67-76. ISSN: 1355-5596
  23.  Η Θεατρική Αγωγή στο Ολοήμερο σχολείο: Παραδείγματα δημιουργικής διδασκαλίας (2002-2006): γιατί και πώς οι μαθητές γράφουν, οργανώνουν και παίζουν τις δικές τους παραστάσεις  στο: Αστ. Τσιάρας (επιμ.),  Το θέατρο στην εκπαίδευση: θεωρία και πράξη. Πρακτικά επιστημονικών ημερίδων. Αθήνα: Παπαζήσης, 2007, σ.83-108.
  24. Δίαυλοι πρόσληψης της ελληνικής θεατρικής αισθητικής την πρώτη μεταπολεμική περίοδο (1949-1967): Η περίπτωση της «Ηλέκτρας» των R. Strauss (Staatstheater Stuttgart, 1964) σε σκηνογραφική επιμέλεια Σπύρου Βασιλείου, στο: Ι. Βιβιλάκης (επιμ.), Στέφανος: τιμητική προσφορά στον Βάλτερ Πούχνερ. Αθήνα: Ergo, 2007, σ. 671-682.
  25. Εργαστήριο Θεατρολογικής έρευνας και τεκμηρίωσης: ο θεωρητικός λόγος της σκηνικής πράξης. Βιβλιογραφία αυτοτελών εκδόσεων (το τμήμα που αφορά τη σκηνογραφία, την ενδυματολογία και τη θεατρική αρχιτεκτονική), Παράβασις 7, 2006, 408-412 & 436.

 

1γ.Μελέτες υπό έκδοση (εισηγήσεις συνεδρίων 2015-2022, συλλογικοί τόμοι)

  1. «Σχολική σκηνογραφική αισθητική και δημοκρατική παιδεία», στο Κλαδάκη Μ. (επιμ.), Θέατρο στην εκπαίδευση: Σύγχρονες τάσεις, προκλήσεις και προοπτικές, 2023
  2. «Ο Μολιέρος στη Νέα Δραματική Σχολή του Σωκράτη Καραντινού: σκηνογραφικές προτάσεις της γενιάς του ’30 (Σπ. Βασιλείου, Ν. Χατζηκυριάκος-Γκίκας, Αγήνωρ Αστεριάδης) ως πλαίσιο εκπαίδευσης του νέου ηθοποιού», στο συνέδριο: Η πρόσληψη του Μολιέρου στη νεοελληνική παιδεία και στο νεοελληνικό θέατρο, 18ος-21ος αιώνας, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ: Εργαστήριο Έρευνας και Τεκμηρίωσης του Νεοελληνικού Θεάτρου, ΠΜΣ «Ελληνικό και Παγκόσμιο Θέατρο: δραματουργία, παράσταση, εκπαίδευση», ΕΙΕ, Γαλλική Σχολή Αθηνών, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, 23-24/11/2022.
  3. «Η μικρασιατική μνήμη στη σχολική σκηνή: Έρευνα μιας θεσμικής απουσίας», στο συνέδριο: Το Κωνσταντινουπολίτικο και Μικρασιατικό Θέατρο έως το 1922.Συνέχειες και τομές στην Ελλάδα και τη Διασπορά μέχρι τον 21ο αιώνα, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ, 12-15/10/2022.
  4. «Οι Πανέλληνες στην Ειρήνη του Αριστοφάνη: 1964, Άρμα Θεάτρου και Εθνικό Θέατρο» στο συνέδριο: Ελληνικές εθνικές ενδυμασίες: από τη δημιουργία στη διάδοση και από τη χρήση στην ερμηνεία, Ελληνική Εταιρεία Ενδυμασιολογίας, 1-3/10/2021
  5. «Όψεις της φουστανέλας στο σκηνικό βίο του εθνικού κράτους», στο συνέδριο: Ελληνική Επανάσταση και Θέατρο, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ, 10-12/11/2021
  6. «Αποκρυπτογραφώντας το θεατρικό πρόγραμμα: το παράδειγμα του Ελεύθερου Θεάτρου (1970-79)» στο συνέδριο:. Το ελληνικό θεατρικό έντυπο από το 19ο στον 21ο αιώνα, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, 17-19/1/2019
  7.  «Παράδειγμα συνέργειας θεάτρου και μουσικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: χορωδιακό τραγούδι και συλλογική θεατρική εκφραστική με όχημα τους Όρνιθες  του Μ. Χατζηδάκι.» στο συνέδριο Οι τέχνες στο ελληνικό σχολείο: παρόν και μέλλον, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών / Τμήμα Μουσικών Σπουδών ΕΚΠΑ, Τμήμα Θεάτρου ΑΠΘ, ΑΣΚΤ, ΙΕΠ, 11-13/10/2018 (Βιωματικό εργαστήριο καλής πρακτικής σε συνεργασία με τον Θοδωρή Κόρακα).
  8. «Το θέατρο στην Επιθεώρηση του Ελεύθερου Θεάτρου: το θεατρικό γίγνεσθαι υπό μελέτη και αμφισβήτηση» στο Επιστημονικό Θεατρολογικό Συνέδριο 121 χρόνια ελληνική θεατρική επιθεώρηση, Ρέθυμνο, 14-15/11/2015.