Καθηγήτρια τμήματος Θεατρικών Σπουδών
8ος όροφος, γραφείο 818
Τηλέφωνο: 210 727 7384
E-mail: sfelopoulou[at]theatre.uoa[dot]gr
Ώρες γραφείου: Πέμπτη 11:00-12:00 ή κατόπιν συνεννόησης στο sfelopoulou[at]theatre.uoa[dot]gr
Η Καθηγήτρια Σοφία Φελοπούλου, είναι πτυχιούχος του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ. και διδάκτορας του ιδίου Τμήματος και Πανεπιστημίου, με θέμα διατριβής «Le théâtre dans le théâtre dans la dramaturgie française du XXème siècle» (http://phdtheses.ekt.gr/eadd/handle/10442/13523). Το γνωστικό της αντικείμενο είναι «Ευρωπαϊκή Δραματολογία των νεωτέρων χρόνων». Τα επιστημονικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στη νεότερη και σύγχρονη ευρωπαϊκή δραματουργία και τα σύγχρονα ρεύματα, στην εξέλιξη της δραματικής γραφής, στη θεωρία και την αισθητική του θεάτρου, στη σχέση κειμένου και σκηνής, καθώς και στο σύγχρονο ελληνικό θέατρο και τη σύγκρισή του με το ευρωπαϊκό.
Το γραφείο της βρίσκεται στον 8ο όροφο της Φιλοσοφικής Σχολής, στο 818, και το τηλ. είναι 210 72 77 384. Η ηλεκτρονική διεύθυνση: sfelopoulou[at]theatre.uoa[dot]gr
Μονογραφίες
Η ποιητική των δραματουργών. Από τον 17ο στον 21ο αιώνα, Παπαζήση, Αθήνα 2024.
Μεταμορφώσεις και ανανεώσεις της ευρωπαϊκής δραματουργίας. Από τον 18ο στον 21ο αιώνα, Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα 2019.
Επιμέλεια Πρακτικών
Πλάτων Μαυρομούστακος - Σοφία Φελοπούλου (επιμ.), Σχέσεις Ελλάδας-Γαλλίας: Το θέατρο από το 1960 μέχρι σήμερα, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα 2017.
Δημοσιεύσεις (Πρακτικά Συνεδρίων, Συλλογικοί τόμοι, Επιστημονικά Περιοδικά) – Συνέδρια (Ανακοινώσεις) - Άρθρα στον Τύπο. Δημοσιεύσεις σε λογοτεχνικά περιοδικά ή περιοδικά τέχνης, Ομιλίες (με χρονολογική σειρά)
- « Ο Μαριβώ σε μετάφραση Ζωής Σαμαρά και σκηνοθεσία Νίκου Σακαλίδη, στη σκηνή της Θεσσαλονίκης», στη διεθνή ημερίδα “Reinventing the Marivaudian Stage”, που συνδιοργάνωσαν στην Αθήνα το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, το Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ και το Πανεπιστήμιο της Avignon, στις 17 Ιουνίου 2024.
- «Τοπία γραφής, τοπία βίας στο TebasLand του Sergio Blanco. Ανακοίνωση στο συνέδριο «Πολιτικές βίας, πολιτικές βίου στο αρχαίο θέατρο: από τον κλασικό πέμπτο αιώνα στον εικοστό πρώτο», αφιερωμένο στη Χαρά Μπακονικόλα, που συνδιοργάνωσαν το ΤΘΣ, ΕΚΠΑ και το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού, Αθήνα 1-3.11.2023.
- «Η σκηνή και το χαρτί. Η περίπτωση του Édouard Louis». Ανακοίνωση στο 7ο Πανελλήνιο Θεατρολογικό Συνέδριο, Θεσσαλονίκη 27.9-1.10.2023.
- « Mots et images de l’eau et de la mer dans l’œuvre théâtrale de Samuel Beckett », στο Nathalie Roelens, Armand Erchadi (éds), Breaking the Waves. Water (Issues) in Contemporary Verbal and Visual Arts, Melusina Press, Luxebourg 2023, σ. 183-190. Πρακτικά του 12ου διεθνούς συνεδρίου της IAWIS/AIERTI, Water and sea in Word and image, Λουξεμβούργο, 12-16 Ιουλίου 2021.
- «Δραματική γραφή και α-δραματική παράσταση», στον τόμο της Ελληνικής Ένωσης Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών, Εύη Προύσαλη (επιμ.), Παραστατικές τέχνες στον 21ο αιώνα. Σύγχρονες Πρακτικές και Νέες Προοπτικές, Εκδόσεις Ευρασία, Αθήνα 2023, σ. 84-89. Πρακτικά του συνεδρίου της Ελληνικής Ένωσης Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών, Θέατρο και παραστατικές τέχνες στον 21ο αιώνα.
- «Τί είναι το θέατρο του πραγματικού;», Ο Αναγνώστης (8/8/ 2023). Βιβλιοκριτική για το βιβλίο της Ζωής Βερβεροπούλου, Το σύγχρονο θέατρο του πραγματικού. Από τις αληθινές ιστορίες στο θέατρο-ντοκουμέντο και στις ερευνητικές δραματουργίες του 21ου αιώνα, Παπαζήση, Αθήνα 2023, σελ. 566.
- « Stamatopoulou-Vasilakou Chrysothémis, Bibliographie hellénique des pièces de théâtre, dialogues et monologues, 1900-1940, Fondation Kosta et Eleni Ourani, Athènes », στο Cahiers Balkaniques (éd. Joëlle Dalègre), no 49 (2023), σ. 253-256.
- «Ο Μολιέρος και η κωμωδία. Ειδολογική και αισθητική σκηνική αποτύπωση στην Ελλάδα του 21ου αιώνα», στο επετειακό συνέδριο για τα 400 χρόνια από τη γέννηση του Μολιέρου, «Η πρόσληψη του Μολιέρου στη νεοελληνική παιδεία και στο νεοελληνικό θέατρο, 18ος-21ος αι.», Εργαστήριο Έρευνας και Τεκμηρίωσης του Νεοελληνικού Θεάτρου του ΤΘΣ, ΕΚΠΑ, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, Αθήνα 23-24 Νοεμβρίου 2022.
- «Η θεατρική εκδοτική δραστηριότητα σε Κωνσταντινούπολη και Σμύρνη: 1900-1922». Ανακοίνωση στο επετειακό συνέδριο για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή, «Το Κωνσταντινοπολίτικο και Μικρασιατικό θέατρο έως το 1922. Συνέχειες και τομές στην Ελλάδα και τη Διασπορά μέχρι τον 21ο αιώνα», που οργάνωσε το ΤΘΣ, ΕΚΠΑ, προς τιμήν της ομότιμης καθηγήτριας Χρυσόθ. Σταματοπούλου-Βασιλάκου. Κεντρικό κτήριο ΕΚΠΑ και Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων, 12-15 Οκτωβρίου 2022.
- «Η πορεία του Κάρολου Κουν από το νεωτερικό δράμα στο θέατρο της πρωτοπορίας του 1950», στο Α. Βασιλείου, Κ. Κυριακός, Λ. Ρόζη, Ο θεατρικός κόσμος του Κάρολου Κουν, Αμολγός, Αθήνα 2022, σ. 253-270.
- « Le tragique dans la dramaturgie contemporaine », ανακοίνωση-σεμινάριο, στο Séminaire de Lisbonne, Littérature classique, littérature européenne : influence, réception, métamorphose, στο πλαίσιο του Erasmus Mundus, Λισαβώνα, 2-5 Ιουλίου 2022.
- « Les morales de Diderot, dramaturge et théoricien », στο Odile Richard, Gerhardt Stenger (dir.), Les morales de Diderot, Les Colloques de Cerisy, Hermann, Paris 2022, σ. 321-333. Πρακτικά του συνεδρίου LesMoralesdeDiderot, που έλαβε χώρα στο Cerisy-la-Salle, στη Νορμανδία, τον Αύγουστο του 2020.
- «Ευατότητα και ετερότητα στον Στρίντμπεργκ και τον Μπέκετ», στο Μ. Κοτζαμάνη, Α. Μπλέσιος, Β. Γεωργοπούλου κ.ά. (επιμ.), Θέατρο και ετερότητα. Θεωρία, δραματουργία και θεατρική πρακτική, τ. Γ΄, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Ναύπλιο 2021, σ. 46-55. Πρακτικά ΣΤ΄ πανελλήνιου θεατρολογικού συνεδρίου, που οργάνωσε το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπεστημίου Πελοποννήσου.
- «Η αποτύπωση της Επανάστασης του 1821 στο Μεγάλο μας τσίρκο και τα ίχνη του παρελθόντος στο παρόν», στο συνέδριο για τα 30 χρόνια του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ «Ελληνική Επανάσταση και Θέατρο», Αθήνα, 10-12 Νοεμβρίου 2021.
- «Ο Robert Abirached και οι περιπέτειες του θεατρικού προσώπου», ομιλία για τον γάλλο θεωρητικό του θεάτρου, Robert Abirached, στο αφιέρωμα που έγινε για αυτόν, με αφορμή τον θάνατό του, στο πλαίσιο του διεθνούς φεστιβάλ ΑΝΑΛΟΓΙΟ, 21-28/9/2021 (ημερ. παρουσίασης 26/9/2021).
- « Ο γυάλινος κόσμος: μια ανάγνωση», στο Πρόγραμμα της παράστασης του Εθνικού Θεάτρου, σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη (πρεμιέρα 23/2/2021), σ. 18-19.
- «Στρίντμπεργκ vs Στρίντμπεργκ», στο Μ. Σεχοπούλου (επιμ.), Ο Αύγουστος Στρίντμπεργκ και το σύγχρονο θέατρο, Κάπα Εκδοτική, Αθήνα 2020, σ. 80-89. Πρακτικά ομότιτλου συνεδρίου, που οργάνωσε το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ σε συνεργασία με τη Σουηδική Πρεσβεία και το Σουηδικό Ινστιτούτο στην Αθήνα, στο πλαίσιο των 180 χρόνων λειτουργίας της Φιλοσοφικής Σχολής και του ΕΚΠΑ (Αθήνα, 20 Οκτωβρίου 2017).
- «Κείμενο-Παράσταση-Θεωρία. Η συμβολή της Ζωής Σαμαρά στη Θεατρολογία», στο Μαρία Λιτσαρδάκη (επιμ.), Ζωή Σαμαρά, Καρυοθραύστης/Ρώμη, σειρά «Οι εν Θεσσαλονίκη», Θεσσαλονίκη 2020, σ. 127-135.
- «Ο Εύης Γαβριηλίδης στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος», στο Α. Κωνσταντίνου, Κ. Διαμαντάκου, Λ. Γαλάζης (επιμ.), Το θέατρο στη νεότερη και σύγχρονη Κύπρο, Ηρόδοτος – Θεατρικό Μουσείο Κύπρου, Αθήνα 2020.Πρακτικά του ομότιτλου συνεδρίου, στη μνήμη του Γιάννη Κατσούρη, που συνδιοργάνωσαν το Θεατρικό Μουσείο Κύπρου, το Πολιτιστικό Ίδρυμα της Τράπεζας Κύπρου, ο Δήμος Λεμεσού και ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου (Λεμεσός, 30 Οκτωβρίου - 1 Νοεμβρίου 2015).
- «Τι είναι επιτέλους ο Δον Ζουάν;», εισαγωγή στο Μολιέρος, Δον Ζουάν, μετ. Δαμ. Κωνσταντινίδης, εκδόσεις Ωκεανίδα, Αθήνα 2019 (και στο Πρόγραμμα της παράστασης του Δον Ζουάν στο ΚΘΒΕ, καλλιτ. περίοδος 2014-2015 (πρεμιέρα 6.2.2015), σ. 13-17.
- «Το πολιτικό στοιχείο στις νέες γραφές. Το παράδειγμα του Χάρολντ Πίντερ και της Σάρα Κέην», στο Αλεξία Αλτουβά, Καίτη Διαμαντάκου (επιμ.), Θέατρο και Δημοκρατία, Πρακτικά του Ε΄ πανελληνίου θεατρολογικού συνεδρίου (Αθήνα, 5-8 Νοεμβρίου 2014), αφιερωμένου στον Βάλτερ Πούχνερ και με αφορμή τη συμπλήρωση 40 χρόνων από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας. ΕΚΠΑ-ΤΘΣ, Αθήνα 2018, τμ. Β΄, σ. 713-719.
- « Le dialogue diderotien avec Aristote et Platon », στο Aude Lehmann (dir.), Diderotetl’Antiquité classique, Classiques Garnier, Παρίσι 2018, σ. 163-175. Πρακτικά του διεθνούς, διεπιστημονικού και επετειακού συνεδρίου Diderotetl’Antiquité classique, Université de Haute-Alsace/Mulhouse (4-5 Οκτωβρίου 2013).
- «Ο Δημήτρης Δημητριάδης του Insenso», στο Καλλιόπη Εξάρχου (επιμ.), Δημήτρης Δημητριάδης: Παραβιάζοντας τα όρια, Σαιξπηρικόν, Θεσσαλονίκη 2018, σ. 235-254.Πρακτικά της επιστημονικής διημερίδας Δημήτρης Δημητριάδης: Παραβιάζοντας τα όρια, που οργάνωσε το Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ (Θεσσαλονίκη, 26-27 Μαΐου 2016).
- «Σωσμένοι ή εγκλωβισμένοι; Ο κοινωνικός προβληματισμός στον Έντουαρντ Μποντ», στο Μανδραγόρας, τχ. 56, Ιούνιος 2017, σ. 130-131.
- «Το θέατρο για τον Δαμιανό Κωνσταντινίδη», Θεατρογραφίες, τχ. 22, 2017, σ. 134-137.
- «Les nouvelles écritures françaises sur la scène grecque», στο Πλάτων Μαυρομούστακος – Σοφία Φελοπούλου (επιμ.), Σχέσεις Ελλάδας-Γαλλίας: Το θέατρο από το 1960 μέχρι σήμερα, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα 2017, σ. 211-218.
- «Η νεωτερικότητα στον Τσέχωφ», ανακοίνωση στην ημερίδα Ο Άντον Πάβλοβιτς Τσέχωφ και εμείς, που συνδιοργάνωσαν τα τμήματα Θεατρικών Σπουδών και Ρωσικής Γλώσσας και φιλολογίας και Σλαβικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, στη Φιλοσοφική Σχολή, την 1η Μαρτίου 2017.
- « Les “espaces autres” de Foucault dans Le Balcon de Jean Genet», στο Les mots en spectacle. Mélanges en l’honneur d’A. Sivetidou, Classiques Garnier, Paris 2016, σ. 85-97.
- « Manger dans le théâtre néo-hellénique », στο Manger en Grèce, INALCO/Cahiers balkaniques, Numéro hors-série 2016, Presses de l’Inalco, Paris 2016, σ. 62-75. [En ligne], Cahiers balkaniques, Hors-série | 2016, mis en ligne le 07 mars 2016, consulté le 22 mars 2016. URL :
http://ceb.revues.org/6162 ; DOI : 10.4000/ceb.6162, σ. 62-75. Έντυπα και Ηλεκτρονικά Πρακτικά του 24ου διεπιστημονικού συνεδρίου Νεοελληνιστών γαλλόφωνων πανεπιστημίων με θέμα Manger en Grèce (Στρασβούργο 27-29 Μαΐου 2015).
- « L’adaptation au théâtre : les emprunts qui créent l’originalité scénique », Παράβασις, τομ. 14/1, 2016, σ. 9-22.
- « Μια ριζοσπαστική μορφή του ανθρωπισμού», βιβλιοκρισία του βιβλίου της Καλλιόπης Εξάρχου Δημήτρης Δημητριάδης, Το θέατρο του ανθρωπισμού, Σοκόλη, Αθήνα 2016, Θευθ, οι δύο όψεις της γραφής, τχ. 3, Σεπτέμβριος 2016, σ. 185-189.
- « Athènes-Paris : transferts scéniques et collaborations théâtrales », στο Διαμεσολάβηση και πρόσληψη στον ελληνογαλλικό πολιτισμικό χώρο,Médiationetréceptiondansl’espaceculturelfranco-hellénique, Αιγόκερως, Αθήνα 2015, σ. 333-339. Πρακτικά του διεθνούς συνεδρίου Médiationetréceptiondansl’espaceculturelfranco-hellénique που οργάνωσε το Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας ΕΚΠΑ (13-15 Δεκεμβρίου 2013).
- «Συνέχεια και ασυνέχεια στο έργο του Γιώργου Διαλεγμένου», στο Κων/νος Α. Δημάδης (επιμ.), Συνέχειες, ασυνέχειες, ρήξεις στον ελληνικό κόσμο (1204-2014): οικονομία, κοινωνία, ιστορία, λογοτεχνία, Ηλεκτρονικά Πρακτικά Ε΄ διεθνούς επιστημονικού συνεδρίου της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Νεοελληνικών Σπουδών (Θεσσαλονίκη, 2-5 Οκτωβρίου 2014), Ευρωπαϊκή Εταιρεία Νεοελληνικών Σπουδών, Αθήνα 2015, σ. 299-314.
http://www.eens.org/EENS_congresses/2014/books/tomo5.pdf
-«Όψεις του χρήματος στο ελληνικό θέατρο των αρχών του 20ου αιώνα. Παραλληλισμός και σύγκριση με έργα του ευρωπαϊκού νατουραλισμού», στο Γ. Πεφάνης (επιμ.), Η λάμψη του χρήματος στη νεοελληνική λογοτεχνία. Από την κρητική Αναγέννηση στην αυγή του 21ου αιώνα. Ίδρυμα Κώστα και Ελένης Ουράνη, Αθήνα 2014, σ. 449-464.
- «Παιχνίδια μνήμης, θεάτρου και Ιστορίας: Η δολοφονία του Μαρά, Travesties», στο Γωγώ Βαρζελιώτη (επιμ.), Από τη χώρα των κειμένων στο βασίλειο της σκηνής. Ηλεκτρονικά Πρακτικά επιστημονικού συνεδρίου για τα 20 χρόνια του ΤΘΣ (26-30/1/2011). Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ, Αθήνα 2014, σ. 567-573.
- «Ο Βυσσινόκηπος σε σκηνοθεσίες Ευαγγελάτου, Λιβαθινού, Μοσχόπουλου», στο Αντρέας Δημητιάδης, Ιουλία Πιπινιά, Άννα Σταυρακοπούλου (επιμ.), Σκηνική πράξη στο μεταπολεμικό θέατρο: συνέχειες και ρήξεις, Πρακτικά του διεθνούς επιστημονικού συνεδρίου προς τιμήν του Νικηφόρου Παπανδρέου (Θεσ/νίκη 30 Σεπτεμβρίου - 3 Οκτωβρίου 2010), Εκδόσεις ΑΠΘ, Θεσ/νίκη 2014, σ. 287-294.
- «Ιστορία και προϊστορία του Φιλάργυρου» στο Πρόγραμμα του Εθνικού Θεάτρου, καλλιτ. περίοδος 2013-2014 (πρεμιέρα 6.12.2013), σ. 8-11.
- «Le centre culturel Onassis à Athènes et son impact sur la vie théâtrale de la cité», ανακοίνωση στο 23ο διεθνές συνέδριο Νεοελληνιστών γαλλόφωνων πανεπιστημίων, Les élites grecques modernes, XVIIIe-XXe siècles : Identités, modes d’action, représentations, Section du grec moderne de l’INALCO, Παρίσι, 27-29 Ιουνίου 2013. - «L’immigré dans la dramaturgie grecque contemporaine», L’Annuaire théâtral (revue québécoise d’études théâtrales), τχ. 48, Montréal (φθινόπωρο 2010, κυκλοφόρησε την άνοιξη του 2012).
- «La réception de la Poétique par le classicisme français», ανακοίνωση στο 22ο διεθνές συνέδριο Νεοελληνιστών γαλλόφωνων πανεπιστημίων Hellénisme : ruptures et continuité, Université Paul-Valéry, Montpellier III, Montpellier, Μάιος 2011.
- «Pouvoir, passion, vengeance chez Margarita Lymberaki et Marguerite Yourcenar», στο Sophie Coavoux (éd.), ΑρσενικόΘηλυκόMasculin féminin dans la langue la littérature et l’art grecs modernes. Πρακτικά του 21ου διεθνούς συνεδρίου Νεοελληνιστών γαλλόφωνων πανεπιστημίων (Institut d’Études Transtextuelles et Transculturelles, Université de Lyon, Jean-Moulin – Lyon 3, Μάιος 2009), Lyon 2011.
- «Σύγχρονες μεταγραφές του αρχαίου μύθου στην ελληνική και ευρωπαϊκή δραματουργία», με την Αφροδίτη Σιβετίδου (αλλά αυτόνομα κείμενα), στα ηλεκτρονικά Πρακτικά του Δ΄ Πανευρωπαϊκού Συνεδρίου της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Νεοελληνικών Σπουδών (Γρανάδα, Σεπτέμβριος 2010), Ταυτότητες στον ελληνικό κόσμο (από το 1204 έως σήμερα), http://www.eens.org/?page_id=2611, τόμος Α΄, Ευρωπαϊκή Εταιρεία Νεοελληνικών Σπουδών, Αθήνα 2011.
- « De Diderot à Kundera », στα Πρακτικά του διεθνούς συνεδρίου RomanetThéâtre. Une rencontre intergénérique dans la littérature française (Θεσσαλονίκη, Μάιος 2008), Aphr. Sivetidou, M. Litsardaki (éds), Classiques Garnier, Παρίσι 2010.
- «Έρως- θάνατος και το παιχνίδι της μνήμης και του θεάτρου: ΗάγνωστητουΑρράς του Armand Salacrou και Ηνύχτατηςκουκουβάγιας του Γιώργου Διαλεγμένου», Παράβασις, τχ 9, Ergo 2009.
- «Θέατρο χωρίς θέαμα και θεατές», Η Αυγή, 2 Οκτωβρίου 2009.
- «Εκπαιδεύοντας το συγγραφέα που (ίσως) έχουμε μέσα μας», Η Αυγή, 25 Σεπτεμβρίου 2009.
- « Voies d’évasion dans le monde théâtral de Dimitris Kehaïdis », στον τόμο του 20ου διεθνούς συνεδρίου Νεοελληνιστών γαλλόφωνων πανεπιστημίων (Lille, Μάιος 2007), Constantin Bobas (éd.), D’unefrontière à l’autre : mouvementsdefuites, mouvementsdiscontinusdanslemondenéo-hellénique, Septentrion/Γαβριηλίδης, Λίλλη/Αθήνα2009.
- « Parcours dramatique dans le voyage de la mémoire », ανακοίνωση στο διεθνές συνέδριο Lieux, pratiques et discours de mémoire dans l’identité grecque, chypriote et pontique, Montpellier, Νοέμβριος 2008.
- « L’Adaptation théâtrale : inspiration ou crise de l’écriture théâtrale? », ανακοίνωση στο διεθνές συνέδριο Adaptation et réécriture dramatique, Arras, Οκτώβριος 2008.
- «Το ξύλινο τείχος: παλίμψηστο και θέαση της Ιστορίας», Θέματα Λογοτεχνίας, αφιέρωμα στη Μαρία Λαμπαδαρίδου-Πόθου, τχ.39, Σεπτέμβριος- Δεκέμβριος 2008.
- «Μορφές μαθητικών θεατρικών αγώνων στην αλλοδαπή», στον τόμο Θεατρικοί Αγώνες στην Εκπαίδευση, Εκδόσεις Οι φίλοι του Ιδρύματος Μελίνα Μερκούρη, Θεσσαλονίκη 2008.
- «Παράλογο και Παραλογαίς», Οδός Πανός, αφιέρωμα στον Μίλτο Σαχτούρη, τχ. 141, Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2008.
- «Θέατρο και τηλεόραση: τέχνη και παραγνωρισμένη τέχνη», Παράβασις, τχ. 8, Ergo, 2008.
- «Από το σχολικό εγχειρίδιο στο θέατρο», στον τόμο Το θέατρο στα σχολεία, Εκδόσεις Οι φίλοι του Ιδρύματος Μελίνα Μερκούρη, Θεσσαλονίκη 2006.
- « Images scéniques, images cosmiques dans l’univers théâtral de Samuel Beckett », ανακοίνωση στο διεθνές συνέδριο Beckett et les quatre éléments, Aix-en-Provence, Ιούνιος 2006. Δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό δελτίο του ΤΘΣ Παράβασις τχ. 10, Ergo 2010.
- «Η τεχνική της θεατρικότητας στον Ιάκωβο Καμπανέλλη», στα Πρακτικά του πανελλήνιου συνεδρίου προς τιμήν του Ι. Καμπανέλλη, Περί τεχνών, Πάτρα 2006.
- « La mise en scène de la théorie théâtrale », στον τιμητικό τόμο για την ομότιμη καθηγήτρια Ζωή Σαμαρά, Le Verbe et la scène, Honoré Champion, Παρίσι 2005.
- «Ο Μπέκετ ως τηλεοπτικός auteur», Θέματα Λογοτεχνίας, τχ. 26, 2004.
- «Όψεις της Νέκυιας στη σύγχρονη ελληνική δραματουργία και προοπτικές της σύγχρονης γραφής», στα Πρακτικά του διεθνούς συνεδρίου Η λογοτεχνία σήμερα, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 2004.
- «Η αναζήτηση της έννοιας της πρωτοπορίας στην ιστορική της εξέλιξη», Communication, τχ. 79, Ιούλιος 2003.
- 35 κριτικές θεάτρου στη θεατρική εφημερίδα Κουίντα (1995-2001).