Αρχική » Ερευνα » Εκδόσεις » Μεμονωμένες εκδόσεις

Μεμονωμένες εκδόσεις

1) Χαρά Μπακονικόλα – Γεωργοπούλου. Η τέχνη του θεάτρου. Αθήνα: Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου ΑΘηνών 1998. 163 σ., εικ. εκτός κειμένου.

Η έκδοση αυτή με επίτιτλο «Θέατρο και σχολείο» πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του ομώνυμου τριετούς (1998–2000) εκπαιδευτικού προγράμματος της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς με τη συνεργασία του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών. Το πιλοτικό αυτό πρόγραμμα εφαρμογής σε γυμνάσια και λύκεια της Αττικής του οποίου συντονίστρια ήταν η καθηγήτρια κ. Χαρά Μπακονικόλα – Γεωργοπούλου είχε σκοπό τη μύηση των νέων ανθρώπων στην ουσία του θεάτρου και στις βασικές συνιστώσες και εκφάνσεις του θεατρικού φαινομένου. Στον τόμο αυτό με τρόπο συνοπτικό περιλαμβάνονται τα βασικά στοιχεία της θεατρικής τέχνης (δραματουργία και σκηνική πραγμάτωση του έργου) ξεκινώντας από τις θεατρικές και δραματικές κατηγορίες και φτάνοντας στα θεατρικά επαγγέλματα και τα μέσα των κύριων δραματικών ειδών. Την επιμέλεια του κειμένου είχε η θεατρολόγος Αγγελική Τσαμπάζη, απόφοιτος του Τ.Θ.Σ.

Περιεχόμενα
Πρόλογος, σ. 11 – 12.
Εισαγωγή, σ. 13 – 15.
Κεφάλαιο Πρώτο: Τέχνες, καλές τέχνες και θεάματα.
Τέχνες και καλές τέχνες, σ. 17 – 19.
Οι τέχνες του θεάματος, σ. 20 – 22.
Κεφάλαιο Δεύτερο: Η φύση του θεάτρου. Ορισμός και όροι. Προθεατρικά, παραθεατρικά, μεταθεατρικά φαινόμενα, σ. 23 – 26.
Ο βασικός πυρήνας του θεάτρου, σ. 26 – 32.
Το θέατρο ως συντροφική τέχνη, σ. 32 – 34.
Το θέατρο είναι πολυεπίπεδη σύμβαση, σ. 35 – 38.
Η πιστή μίμηση της ζωής ως καλλιτεχνικό άλλοθι, σ. 39 – 46.
Η «ανοικτότητα» του θεάτρου, σ. 46 – 52.
Κεφάλαιο Τρίτο: Η γλώσσα του θεάτρου.
Η γλώσσα του έναρθρου λόγου, σ. 53 – 69.
Η γλώσσα του σώματος, σ. 69 – 72.
Κεφάλαιο Τέταρτο: Η σχέση του θεάτρου με τις λοιπές τέχνες.
Οι καλές τέχνες στην υπηρεσία του θεάτρου, σ. 73 – 76.
Οι «θεατρικές» τέχνες, σ. 77 – 95.
Διαφορές μεταξύ θεάτρου και κινηματογράφου, σ. 95 – 98.
Κεφάλαιο Πέμπτο: Ιδιότυπες μορφές θεάτρου, σ. 99 – 101.
Κεφάλαιο Έκτο: Τα είδη του θεάτρου, σ. 103 – 112.
Κεφάλαιο Έβδομο: Τα κύρια δραματικά είδη, σ. 113 – 125.
Υποσημειώσεις, σ. 127 – 132.
Γλωσσάριο, σ. 133 – 138.
Βιβλιογραφία, σ. 139 – 142.
Πίνακας κύριων ονομάτων και δραματικών έργων, σ. 143 – 145.
Φωτογραφίες, σ. 147 – 163.
Το έργο συνοδεύει βιντεοκασέτα με τίτλο Θέατρο και σχολείο

2) Γιάννης Φιλιππίδης. Γαλάζια μηχανή: Ποιήματα. Με ένα κείμενο του Γιώργου Χειμωνά.Εκδόσεις Καστανιώτης, Αθήνα 1999.

Το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών θεώρησε καθήκον του να ενισχύσει οικονομικά την έκδοση των ποιημάτων του φοιτητή Γιώργου Φιλιππίδη, ως ένα φόρο τιμής σε ένα νέο ευαίσθητο άνθρωπο που ηθελημένα άφησε τη ζωή τον Ιούλιο του 1997. Στα κείμενα του, ο καθηγητής Νάσος Βαγενάς που τα προλογίζει διακρίνει συγγραφικό ταλέντο με αξιοθαύμαστες διανοητικές ικανότητες και έμφυτη αίσθηση της γλώσσας.

3) Έλληνες σκηνογράφοι – ενδυματολόγοι και αρχαίο δράμα. Έρευνα–Συντονισμός–Επιμέλεια Ελένη Φεσσά–Εμμανουήλ. Αθήνα: Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Υπουργείο Πολιτισμού 1999. 301 σ., εικ. .

Η έκδοση αυτή, που πραγματοποιήθηκε με την οικονομική ενίσχυση του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, του Υπουργείου Πολιτισμού και με τη χορηγία ιδιωτικών τραπεζών, αποτελεί τον κατάλογο της ομώνυμης θεματικής έκθεσης που διοργανώθηκε στο Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Αθηνών (Κτήριο Κωστή Παλαμά) από 31 Μαρτίου έως 30 Απριλίου του 1999 από την τότε επίκουρη καθηγήτρια κ. Ελένη Φεσσά – Εμμανουήλ, η οποία είχε την ευθύνη της έρευνας το συντονισμό της ερευνητικής ομάδας και την επιμέλεια για τη σύνταξη του καταλόγου, με συνεργάτη τη θεατρολόγο Αφροδίτη Μαρτζούκου.
Πρόκειται για μία έκδοση τέχνης που συνδυάζει το καλλιτεχνικό πνεύμα με την επιστημονική τεκμηρίωση. Τη συντακτική ομάδα του τόμου αποτέλεσαν οι: κ. Ελένη Φεσσά –Εμμανουήλ ως επικεφαλής και οι θεατρολόγοι Έλσα Ανδριανού, Αφροδίτη Μαρτζούκου και Πετρούλα Ξιφαρά. Οι φοιτητές του Τ.Θ.Σ. που στα πλαίσια των μαθημάτων της κ. Ε. Φεσσά – Εμμανουήλ ανέλαβαν την αρχική αναζήτηση στοιχείων για την εργογραφία των καλλιτεχνών είναι οι: Κωνσταντίνος Ζαμάνης, Αφροδίτη Μαρτζούκου, Λίλιαν Καραμητσοπούλου, Παναγιώτης Μπουμπουράκας, Μυρσίνη Πήχου, Μαρία Καραλή, Μαρία Καρανάνου, Ουρανία Αναγνώστου, Χριστίνα Λιάτα, Ιωάννα Πέππα, Κωνσταντίνα Χαλούλου, Εύα Ανδρικοπούλου, Αργυρώ Γιαλαμπρίνου, Θεοδώρα Μουκούλη, Ευπραξία Ευαγγέλου, Ειρήνη Λιβιτσάνου, Ιπποκράτης Παντελουδάκης, Άρης Λίτσας, Μάρκος Τσούμας, Χριστίνα Κολόκα, Αντωνία Κατσαρού, Βάγια Μόκα, Τασούλα Πετρούλια, Ελένη Παυλή, Μαριάννα Βαλσαμά, Νατάσσα Χριστιά, Μαριλένα Αλιβιζάτου, Μαργαρίτα Καστρινού, Μπέτα Θεοδωρακοπούλου, Παναγιώτα Πραμαντιώτη, Αναστασία Αναγνωστοπούλου.
Την καλλιτεχνική επιμέλεια του καταλόγου είχε η Computer Graphics και η γραφίστα Μαρία Καββαδία, ενώ το εξώφυλλο του καταλόγου επιμελήθηκαν η Μαρία Καββαδία και ο θεατρολόγος Κωνσταντίνος Ζαμάνης.

Περιεχόμενα
Ι. ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
Σπύρος Α. Ευαγγελάτος: Η σημασία της έκθεσης και του καταλόγου – βιβλίου με θέμα «Έλληνες σκηνογράφοι – ενδυματολόγοι και αρχαίο δράμα», σ. 15.
ΙΙ. ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΑ
Βάλτερ Πούχνερ: Η σκηνογραφική προϊστορία του αρχαίου δράματος στην Ελλάδα. Η Νέα Σκηνή και το Βασιλικό Θέατρο, σ. 19 – 26.
Κώστας Γεωργουσόπουλος: Μαρτυρία αυτόπτου, σ. 27 – 30.
Ελένη Φεσσά-Εμμανουήλ: Το αρχαίο δράμα στη σύγχρονη σκηνή. Η συμβολή των ελλήνων σκηνογράφων και ενδυματολόγων, σ. 31 – 77.
ΙΙΙ. ΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ. ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ

Άγγελος Αγγελή, σ. 84 – 85.
Νίκος Αλεξίου, σ. 86 – 87.
Αναστασία Αρσένη, σ. 88 – 89.
Γιώργος Ασημακόπουλος, σ. 90 – 91.
Γιώργος Βακαλό, σ. 92 – 97.
Βασίλης Βασιλειάδης, σ. 98 – 99.
Σπύρος Βασιλείου, σ. 100 –103.
Απόστολος Βέττας, σ. 104 – 107.
Χλόη Γεωργάκη – Ομπολένσκυ, σ. 108 – 111.
Ρένα Γεωργιάδου, σ. 112 – 115.
Κώστας Δημητριάδης, σ. 116 – 117.
Διαμαντής Διαμαντόπουλος, σ. 118 – 121.
Έρση Δρίνη, σ. 122 – 123.
Νίκος Εγγονόπουλος, σ. 124 – 127.
Λίζα Ζαΐμη, σ. 128 –131.
Δαμιανός Ζαρίφης, σ. 132 – 133.
Γιώργος Ζιάκας, σ. 134 – 139.
Οι σκηνογράφοι του Θυμελικού Θιάσου, σ.
140 – 143.
Γιάννης Καρύδης, σ. 144 – 145.
Κυριάκος Κατζουράκης, σ. 146 – 147.
Κλεόβουλος Κλώνης, σ. 148 – 153.
Γιάννης Κόκκος, σ. 154 – 157.
Γιάννης Κύρου, σ. 158 – 159.
Αλέκος Λεβίδης, σ. 160 – 161.
Παύλος Μαντούδης, σ. 162 – 163.
Ιωάννα Μανωλεδάκη – Λαζαρίδου, σ. 164 –
167.
Γιάννης Μετζικώφ, σ. 168 – 169.
Γιάννης Μόραλης, σ. 170 – 173.
Δημήτρης Μυταράς, σ. 174 – 177.
Νίκος Νικολάου, σ. 178 – 181.
Αγνή Ντούτση, σ. 182 – 183.
Εύα Πάλμερ – Σικελιανού, σ. 184 – 189.
Μανόλης Παντελιδάκης, σ. 190 – 191.
Ιωάννα Παπαντωνίου, σ. 192 – 195.
Γιάννης Παππάς, σ. 196 – 199.
Φαίδων Πατρικαλάκης, σ. 200 –201.
Γιώργος Πάτσας, σ. 202 – 207.
Λίλη Πεζανού, σ. 208 – 209.
Άννα Περντρώ – Παροίκου, σ. 210 – 21.



4) Δέκα Χρόνια Τμήμα Θεατρικών Σπουδών (1990-2000).
Επιμέλεια: Χρυσόθεμις Σταματοπούλου-Βασιλάκου. Αθήνα: Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών,  Εκδόσεις Ergo 2001. 436 σ.

Η επίκουρη, τότε, καθηγήτρια Χρυσόθεμις Σταματοπούλου-Βασιλάκου με τη συνεργασία των αποφοίτων του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΤΘΣ Αλεξίας Αλτουβά, Ίλιας Λακίδου, Μαρίας Παπαλέξη και Μαρίας Χουλιαρά, των αποφοίτων του Τμήματος Λίλιαν Καραμητσοπούλου και Μαρίας Καρανάνου και των βιβλιοθηκονόμων Δήμητρας Μάρκου και Ελένης Τσομπάνη επιμελήθηκε έναν τόμο, που προβάλλει το ιστορικό της ίδρυσης και τις δραστηριότητες του Τμήματος την πρώτη δεκαετία της ύπαρξής του.

Περιεχόμενα
Πρόλογος, σ. 9.
Κεφάλαιο Α΄: Ιστορικό της ίδρυσης – Σκοποί και στόχοι, σ. 11-16.
Κεφάλαιο Β΄: Προπτυχιακές Σπουδές, σ. 17-42.
Κεφάλαιο Γ΄: Μεταπτυχιακές Σπουδές, σ. 43-86.
Κεφάλαιο Δ΄: Διοίκηση – Προσωπικό, σ. 87.
1) Διοίκηση, σ. 87-91.
2) Μέλη ΔΕΠ, σ. 92-127.
3) Εξωτερικοί Συνεργάτες, σ. 128-142.
4) Διοικητικό Προσωπικό – Βιβλιοθηκονόμοι, σ. 143-148.

Κεφάλαιο Ε΄: Απόφοιτοι Τ.Θ.Σ., σ. 149-196.

Κεφάλαιο ΣΤ΄: Μεταπτυχιακοί Φοιτητές – Απόφοιτοι – Τελειόφοιτοι Π.Μ.Σ., σ. 197-226.
Κεφάλαιο Ζ΄: Υποψήφιοι Διδάκτορες Τ.Θ.Σ., σ. 227-244.
Κεφάλαιο Η΄: Διδάκτορες Τ.Θ.Σ., σ. 245-252.
Κεφάλαιο Θ΄: Δραστηριότητες του Τ.Θ.Σ., σ. 253.
1) Ημερίδες – Συμπόσια – Συνέδρια, σ. 254-270.
2) Διαλέξεις, σ. 271-274.
3) Αναγορεύσεις επίτιμων διδακτόρων, σ. 275-340.
4) Εκδόσεις, σ. 341-357.
5) Ερευνητικά Προγράμματα, σ. 358-360.
6) Συμμετοχή στους Πανελλήνιους Αγώνες Μαθητικού Θεάτρου, σ. 361-362.
7) Δίκτυα – Βάσεις Δεδομένων – Ιστοσελίδα, σ. 363-370.
8) Έκθεση, σ. 371-376.
9) Εκπαιδευτικές επισκέψεις και εκδρομές, σ. 377-380.
10) Θεατρικές Παραστάσεις, σ. 381-406.
Κεφάλαιο Ι΄: Υπηρεσίες Τ.Θ.Σ., σ. 407.
1) Βιβλιοθήκη, σ. 407-412.
2) Γραμματεία Τ.Θ.Σ., σ. 413-414.
3) Γραμματεία Π.Μ.Σ., σ. 415-416.
Κεφάλαιο ΙΑ΄: Οικονομικά – Εξοπλισμός Τ.Θ.Σ., σ. 417-422.
Κεφάλαιο ΙΒ΄: Σύλλογος Φοιτητών Τ.Θ.Σ., σ. 423-426.
Κεφάλαιο ΙΓ΄: Σύλλογος Αποφοίτων (Ε.Σ.Π.Θ.Σ.), σ. 427-436.


5) Χορός και Θέατρο. Από τη Ντάνκαν στις νέες χορευτικές
ομάδες.
 Έρευνα-Συντονισμός-Επιμέλεια: Ελένη Φεσσά-Εμμανουήλ.
Αθήνα: Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Εκδόσεις Έφεσος 2004. 504 σ.


Αποτελέσματα πενταετούς έρευνας φοιτητών και αποφοίτων του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών με την καθοδήγηση της τότε αναπληρώτριας καθηγήτριας Ελένης Φεσσά-Εμμανουήλ. Στην έκδοση συνεργάστηκαν οι θεατρολόγοι Μαρία Ζαχαροπούλου, Σοφία Καραγιάννη, Μυρσίνη Πήχου, Αφροδίτη Μαρτζούκου, η τελειόφοιτη του Τ.Θ.Σ. Καλλιόπη Ταράση και ο σκηνογράφος Κωνσταντίνος Ζαμάνης. Η έκδοση πραγματοποιήθηκε με τη συνδρομή των Πρυτανικών Αρχών του Πανεπιστημίου Αθηνών και με την οικονομική ενίσχυση του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών.

Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες, που ανέλαβαν την αρχική αναζήτηση στοιχείων για την εργογραφία των χορευτών και των χορογράφων είναι οι: Μάγια Δεληβορριά, Ελένη Διαλεισμά, Ευαγγελίστρια Διαμαντή, Αντιγόνη Ευστράτογλου, Μαρία Ζαχαροπούλου, Άννα Ζεβελάκη, Έλενα Αντιγόνη Ζόγκα, Γεωργία Κακκαρά, Λαρίσσα Καλλίρη, Μαργαρίτα Καστρινού, Μαρία Κόγκου, Βασιλική Κοκκίνη, Στέλλα Κουρμπανά, Κλεοπάτρα Κυραλεόυ, Ειρήνη Μαλάφη, Σμαράγδα Μεγαλοπούλου, Μαρία Μητροπούλου, Θοδωρής Μιχαηλίδης, Χρυσούλα Μιχαλα-
κίδη, Θεοδώρα Μουκούλη, Δήμητρα Μπαστούνη, Ρένα Μπογκντάνοβιτς, Παναγιώτης Μπουμπουράκας, Γιάννης Μωραΐτης, Ιωάννης Νανούρης, Αργυρώ Νοστάρη, Διονύσης Ξενάκης, Χριστίνα Παλαιολόγου, Γεωργία Παλαντά, Βασιλική Παπαδέλλη, Θάλεια-Μαρί Παπαδοπούλου, Μαριαλένα Παπαδοπούλου, Μαρία Παπανδρέου, Ελευθερί-
α-Δέσποινα Παπαστεφάνου, Άννα-Αντιγόνη Παπαφίγκου, Αικατερίνη Παυλάκη, Ελένη Πετρίτση, Σπύρος Πετρίτης, Αναστασία Πετρούλια, Κατερίνα Μανωλέα-Πιτσιώρη, Πολύκαρπος Πολυκάρπου, Άννα Πούπου, Ευφροσύνη Πρωτόπαππα, Φοίβος Ριμένας, Ελένη Ρουμπάνη, Γιώργος Σιούλας, Μαρία Σταμουλά, Θεοδώρα Σταυράκου, Ευγενία Σωμαρά, Παναγιώτα Σωτήρχου, Απολλωνία Τσαντά, Κλειώ Φανουράκη, Μαρία Φιλάου, Πολυξένη Φλουρέντζου, Ευαγγελία Φλώρου, Αικατερίνη Φουντή, Ρένα Φουρτούνη, Δέσποινα Χετζάκη.

Περιεχόμενα
Ι. ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
Βάλτερ Πούχνερ: Η σημασία της έκδοσης και της έκθεσης «Χορός και θέατρο. Από τη Ντάνκαν στις νέες χορευτικές ομάδες», σ. 17.
ΙΙ. Ιστορικά και Κριτικά
Άννα Λίγδα: Ο χορός στον κόσμο. Μια ανελισσόμενη τέχνη στον 20ό αιώνα, σ. 21-29.
Ελένη Φεσσά-Εμμανουήλ: Χορός και θέατρο στην Ελλάδα του 20ού αιώνα. Μια πρώτη προσέγγιση, σ. 31-84.
Αγνή Τ. Μουζενίδου: Η σκηνική αντιμετώπιση του Χορού σε παραστάσεις Αρχαίου Δράματος στην Ελλάδα (1945-1980). Χορογραφία και χορογράφοι: μια πρώτη προσέγγιση, σ. 85-104.
Λεωνίδας Ντε Πιαν: Διαπιστώσεις για την πραγματικότητα του ελληνικού χορού από άνθρωπο της δουλειάς, σ. 105-107,.

III. Η συμβολή των ανθρώπων του χορού : μια πρώτη καταγραφή
Μαρία Αγγέλου, σ. 112-115.
Λίντα Άλμα, σ. 116-121.
Τατιάνα Βαρούτη, σ. 122-127.
Λίλλυ Βελισσαρίου, σ. 128-133.
Καλλιόπη Βενιέρη, σ. 134-139.
Πέτρος Γάλλιας, σ. 140-145.
Ολυμπία Γελοδάρη, σ. 146-151.
Μαρία Γοργία, σ. 152-155.
Άγγελος Γριμάνης, σ. 156-161.
Αντιγόνη Γύρα, σ. 162-165.
Ανδρομάχη Δημητριάδου-Lindahl, σ. 166-169.
Μαρία Διαμαντίδου-Καζάζη, σ. 170-175.
Isadora Duncan, σ. 176-185.
Αγάπη Ευαγγελίδη, σ. 186-195.
Φωκάς Ευαγγελινός, σ. 196-201.
Λένα Ζαμπούρα-Μουστρούφη, σ. 202-209.
Άρτεμις Ιγνατίου, σ. 210-213.
Ντορίνα Καλεθριανού, σ. 214-217.
Βάσος Κανέλλος, σ. 208-221.
Ελένη Κεφάλου-Χορς, σ. 222-227.
Μαρία Κυνηγού-Φλάμπουρα, σ. 228-233.
Daniel Lommel, σ. 234-243Λουκία σ. 244-251.
Αγγέλα Λύρα, σ. 252-257.
Αναστασία Λύρα-Ιωακειμίδου, σ. 258-265.
Ραλλού Μάνου σ. 266-277.
Χάρης Μανταφούνης σ. 278-283.
Λία Μελετοπούλου, σ. 284-289.
Φώτης Μεταξόπουλος,, σ. 290-295.
Γιάννης Μέτσης σ. 296-305.
Δόνη Μιχαηλίδου, σ. 306-309.
Κωνσταντίνος Μίχος, σ. 310-315.
Βάσω Μπαρμπούση, σ. 316-321.
Χριστίνα Μπέσκου, σ. 322-327.
Τέτη Νικολοπούλου, σ. 328-331.
Ζουζού Νικολούδη, σ. 332-341.
Λεωνίδας Ντε Πιαν, σ. 342-349.
Αριάννα Οικονόμου, σ. 350-357.
Εύα Πάλμερ-Σικελιανού, σ. 358-363.
Αποστολία Παπαδαμάκη, σ. 364-369.
Δημήτρης Παπαϊωάννου, σ. 370-381.
Ιωάννα Πάραλη, σ. 382-385.
Ανδρέας Πέρης, σ. 386-389.
Άννα Πέτροβα, σ. 390-395.
Έρση Πήττα, σ. 396-401.
Κούλα Πράτσικα, σ. 402-413.
Κωνσταντίνος Ρήγος, σ. 414-421.
Βαγγέλης Σειληνός, σ. 422-427.
Λήδα Shantala, σ. 428-431.
Ισίδωρος Σίδερης, σ. 432-437.
Σοφία Σπυράτου, σ. 438-443.
Πέρσα Σταματοπούλου, σ. 444-447.
Ντόρα Τσάτσου-Συμεωνίδου, σ. 448-455.


6) Αρχείο Ραλλούς Μάνου. Επιμέλεια: Χρυσόθεμις Σταματοπούλου-Βασιλάκου & Ομάδα Θεατρολόγων. Αθήνα: Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Εκδόσεις Έφεσος 2005. 569 σ.
Η αναπληρώτρια τότε καθηγήτρια, Χρυσόθεμις Σταματοπούλου-Βασιλάκου με τη συνδρομή των φοιτητριών του Τ.Θ.Σ και νυν πτυχιούχων Αγγελικής Αποστολοπούλου, Μαρίας Καραλή, Μαρίας Καρανάνου, Στέλλας Κεραμίδα, Αποστολίας Μανδάλου, Μαριαλένας Παπαδοπούλου και Παναγιώτας Πραμαντιώτη κατέγραψαν, επεξεργάστηκαν και ταξινόμησαν τους 192 φακέλους του αρχείου της Ραλλούς Μάνου. Το υλικό εμπλουτίστηκε με πληροφορίες από άλλες πηγές (βιβλιογραφία, συλλογές προγραμμάτων Θεατρικού Μουσείου, ΕΛΙΑ και άλλα αρχεία).
Η έκδοση πραγματοποιήθηκε με την οικονομική ενίσχυση του Ιδρύματος Κώστα και Ελένης Ουράνη, καθώς και του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Περιεχόμενα
Μέρος Α΄: Εισαγωγή.
Βάλτερ Πούχνερ: Πρόλογος, σ. 8-13.
Σοφία Μυλωνά: Eισαγωγικό σημείωμα, σ. 14-15.
Χρυσόθεμις Σταματοπούλου-Βασιλάκου: Χρονολόγιο ζωής και δράσης-Εργογραφία της Ραλλούς Μάνου, σ. 16-31.
Χρυσόθεμις Σταματοπούλου-Βασιλάκου: Ταξινόμηση Αρχείου Ραλλούς Μάνου, σ. 32-40.
Χρυσόθεμις Σταματοπούλου-Βασιλάκου: Η Ραλλού Μάνου και το αρχείο της, σ. 42-51.
Ελένη Φεσσά-Εμμανουήλ: Η ιστορική και διαχρονική αξία του χοροθεατρικού έργου της Ραλλούς Μάνου, σ. 52-67.

Μέρος Β΄: Παραστασιογραφία.
Εισαγωγή, σ. 68-76.
Παραστάσεις, σ. 77-453.

Μέρος Γ΄: Χορογραφικό υλικό.
Χορογραφίες-Γυμναστικές ασκήσεις, σ. 455-460.
Μέλλουσες πιθανές χορογραφίες, σ. 461-464.
Κείμενα μπαλέτων, σ. 464-468.
Χορευτές-Χορογράφοι, σ. 469-472.
Σπουδές-Διαγωνισμοί χορού, σ. 472-473.
Προγράμματα ξένων μπαλέτων, σ. 473-474.
Μουσική-Συνθέτες, σ. 474-475.

Μέρος Δ΄: Οπτικοακουστικό υλικό.
Κινηματογραφικές-Τηλεοπτικές ταινίες, σ. 477-480.
Βιντεοκασέτες, σ. 480-481.
Καίτη Τσιλιμίγκρα, σ. 456-459.
Μαρία Τσουβαλά, σ. 460-465.
Μαίρη Τσούτη, σ. 466-471.
Γιάννης Φλερύ, σ. 472-479.
«Χορευτές», Εταιρία Ορχηστικής Τέχνης, σ. 480-487.
Μαρία Χορς, σ. 488-497.
Έλενα Χριστοδουλίδου, σ. 498-501.

Κασέτες ήχου, σ. 481-483.
Ταινίες ήχου, σ. 484-495.
Φωτισμοί, σ. 495-497.
Φωτογραφικό Αρχείο, σ. 498-511.
Μέρος Ε΄: Εικαστικό-Ενδυματολογικό υλικό.
Σχέδια α) Αρχιτεκτονικά β) Σκηνογραφικά, σ. 513.
Μακέτες, σ. 514.
Βεστιάριο, σ. 515.

Μέρος ΣΤ΄: Λοιπή δραστηριότητα Ραλλούς Μάνου.
Συγγραφικό έργο της Ραλλούς Μάνου, σ. 517-525.
Διαλέξεις, σ. 526.
Συνέδρια, σ. 527.
Συνεντεύξεις, σ. 528-529.
Εκπομπές, σ. 530-531.
Σχολή χορού «Ραλλού Μάνου», σ. 532-533.
Σωματείο «Ελληνικό Χορόδραμα», σ. 534.
Βιογραφικά-Αναμνήσεις-Αφιερώματα, σ. 534-538.
Πίνακας Συντομογραφιών, σ. 539.
Βιβλιογραφία, σ. 540-542.
Ευρετήρια.
Ονομάτων, σ. 543-557.
Έργων, σ. 557-561.
Συλλογικών Οργάνων, σ. 562-564.
Τόπων-Θεάτρων, σ. 565-567.

7) Research into Modern Greek Theatre (1995-2005). Summaries of the Academic Publications of the Department of Theatre Studies in the University of Athens. Επιμέλεια: Κυριακή Πετράκου. Περιλήψεις-Μεταφράσεις: Κυριακή Πετράκου, Άννα Καρακατσούλη. Αθήνα: Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Ergo 2005. 164 σ.

Περιλήψεις, στην αγγλική γλώσσα, των άρθρων, που έχουν δημοσιευθεί στο επιστημονικό δελτίο Παράβασις (τεύχη 1-5), των εισηγήσεων στα Πρακτικά των Α΄ και Β΄ Πανελλήνιων Θεατρολογικών
Συνεδρίων καθώς και των ημερίδων «Ελληνική Σκηνογραφία-Ενδυματολογία» και «Ο Σικελιανός και το Θέατρο» και τέλος των κειμένων, που υπάρχουν στον τιμητικό τόμο για τον καθηγητή κ. Σπύρο Ευαγγελάτο Δάφνη.

8) Είκοσι χρόνια Τμήμα Θεατρικών Σπουδών. 1990-2010. Επιμέλεια: Κωνστάντζα Γεωργακάκη. Αθήνα: Εκδόσεις Ergo 2010.

Απολογισμός του συνολικού έργου που επιτελέστηκε στα 20 χρόνια λειτουργίας του Τμήματος.

Περιεχόμενα

Σύντομος απολογισμός, σ. 11

Κεφάλαιο Α΄: Ιστορικό της ίδρυσης-Σκοποί και στόχοι, σ.17

Κεφάλαιο Β΄: Προπτυχιακές Σπουδές, σ. 23

Αναμόρφωση Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών, σ. 25

Κεφάλαιο Γ΄: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών, σ.41

Κεφάλαιο Δ΄: Προσωπικό, σ.59

Διδακτικό και Επιστημονικό Προσωπικό, σ. 59

Ομότιμοι Καθηγητές, σ. 107

Εξωτερικοί Συνεργάτες, σ. 119

Διοικητικό Προσωπικό, σ.  145

Κεφάλαιο Ε΄: Απόφοιτοι Τμήματος Θεατρικών Σπουδών, σ. 153

Κεφάλαιο ΣΤ΄: Απόφοιτοι Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών, σ. 171

Κεφάλαιο Ζ΄: Διδάκτορες-Υποψήφιοι Διδάκτορες, σ. 177

Κεφάλαιο Η΄: Δραστηριότητες του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών, σ. 183

Ημερίδες-Συμπόσια-Συνέδρια, σ. 184

Διαλέξεις, σ. 229

Αναγορεύσεις Επίτιμων Διδακτόρων, σ. 234

Εκδόσεις, σ. 262

Παράβασις, σ. 263

Κείμενα, σ. 273

Μελετήματα, σ. 275

Βιβλιογραφία-Βοηθήματα, σ. 285

Πρακτικά συνεδρίων, σ. 287

Μεμονωμένες Εκδόσεις, σ. 298

Έρευνα, σ. 306

Συμμετοχή στους Πανελλήνιους Αγώνες Μαθητικού Θεάτρου, σ.  313

Δίκτυα-Βάσεις Δεδομένων-Ιστοσελίδα, σ. 316

Εκθέσεις, σ. 325

Θεατρικές παραστάσεις, σ. 333

Συνεργασίες, σ. 367

Κεφάλαιο Θ΄: Η Βιβλιοθήκη του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών, σ. 373

Κεφάλαιο Ι΄: Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων, σ. 379

Γαληνοτάτη. Tιμή στη Χρύσα Μαλτέζου, επιμέλεια Γωγώ Κ. Βαρζελιώτη – Κώστας Γ. Τσικνάκης, Αθήνα, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών – Μουσείο Μπενάκη, 2013, 836 σ.

Το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και το Μουσείο Μπενάκη πραγματοποίησαν από κοινού έκδοση προς τιμήν της Ακαδημαϊκού Χρύσας Μαλτέζου.
Η έκδοση καταλαμβάνει έκταση 836 σελίδων και είναι χωρισμένη σε δύο μέρη. Το πρώτο (72 σελίδες) είναι αφιερωμένο αποκλειστικά στο πρόσωπο και στο έργο της Χρύσας Μαλτέζου, με κείμενα της Οργανωτικής Επιτροπής, των εκπροσώπων των δύο συνεκδοτών και της Ελένης Αρβελέρ, στα οποία σκιαγραφείται η ζωή αλλά και η πολυσχιδής ακαδημαϊκή, ερευνητική και συγγραφική δραστηριότητα της τιμωμένης. Το μέρος αυτό ολοκληρώνεται με τη λεπτομερή αναγραφή των δημοσιευμάτων της Χρύσας Μαλτέζου. Το κύριο σώμα του τόμου (748 σελίδες) συγκροτούν οι μελέτες. Δημοσιεύονται, με αλφαβητική σειρά, σαράντα έξι πρωτότυπες μελέτες, ελληνικές και ξενόγλωσσες (στα αγγλικά, γαλλικά, ιταλικά και γερμανικά). 
Στον τόμο, μέσα από τις εργασίες συναδέλφων, φίλων και μαθητών της, ειδικευμένων  σε αντίστοιχα με το έργο της τιμωμένης επιστημονικά πεδία σχετικά με ποικίλα ζητήματα που αφορούν την Ιστορία, από τους υστεροβυζαντινούς αιώνες μέχρι το τέλος της Βενετοκρατίας, όπως λ.χ., η ιστορία των θεσμών, η κοινωνική ιστορία, η μελέτη της καθημερινής ζωής, οι σχέσεις Ανατολής και Δύσης, οι Έλληνες στη Βενετία και πολλά άλλα, αλλά και θέματα σχετικά με την Ιστορία της Τέχνης, τη Λογοτεχνία και την Έκδοση πηγών. Οι εργασίες του τόμου καλύπτουν το φάσμα των ερευνητικών αναζητήσεων της τιμωμένης και φωτίζουν όψεις της κοινωνίας και του πολιτισμού τόσο στις λατινοκρατούμενες ελληνικές περιοχές όσο και στη Βενετία, από τις αρχές του 13ου ώς τα τέλη του 18ου αιώνα.

Περιεχόμενα 

TABULA GRATULATORIA, σ. 11-13

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ: Τιμή στη Χρύσα Μαλτέζου, σ. 15-19

ΠΛΑΤΩΝ ΜΑΥΡΟΜΟΥΣΤΑΚΟΣ: Από την Αλεξάνδρεια στη Γαληνοτάτη, σ. 21-24

ΑΓΓΕΛΟΣ ΔΕΛΗΒΟΡΡΙΑΣ: Αφιέρωμα Χρύσας Μαλτέζου, σ. 25-26

ΕΛΕΝΗ ΑΡΒΕΛΕΡ: Έπαινος για την Καθηγήτρια Κυρία Χρύσα Μαλτέζου, Διευθύντρια του Ελληνικού Ινστιτούτου Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών Βενετίας, σ. 27-30

ΚΩΣΤΑΣ Γ. ΤΣΙΚΝΑΚΗΣ: Ἀναγραφὴ δημοσιευμάτων Χρύσας Α. Μαλτέζου, σ. 31-87

Μ ε λ έ τ ε ς

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Γ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ: Πλαστὰ καὶ παραποιημένα. Θέμα καὶ παραλλαγές, σ. 91-104

ΓΩΓΩ Κ. ΒΑΡΖΕΛΙΩΤΗ: Ο Antonio Molino, το greghesco και η ελληνοβενετική προσέγγιση (16ος αιώνας), σ.  105-118

ΙΩΣΗΦ ΒΙΒΙΛΑΚΗΣ: Κωμωδοποιοί στην Κωνσταντινούπολη τον 17ο αιώνα, σ.  119-152

ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΕΡ. ΒΛΑΣΣΗ: Η «μοιραία απώλεια» ενός ευρετηρίου της κινητής περιουσίας της αδελφότητας και του ναού του αγίου Γεωργίου των Ελλήνων (αρχές 18ου αιώνα), σ. 153-168

MICHEL BALARD: Città portuali del Medioevo, σ.  169-182

GINO BENZONI: La Grecia è necessaria, σ. 183-194

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΓΑΣΠΑΡΗΣ: Ένας Καταλανός από την Αστυπάλαια. Η κινητικότητα στο Νότιο Αιγαίο και την Κρήτη τον 14ο αιώνα, σ. 195-212 

ANTONIO CARILE: Manzoni e il Tracagnota, σ.  213-218

FRANCESCA CAVAZZANA ROMANELLI – GILLES GRIVAUD:`El zardin de la rezina. Ricordi cinquecenteschi di Caterina Cornaro nella toponomastica di Nicosia, σ.  219-237

ΣΠΥΡΟΣ Α. ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ: Υπήρξαν θεατρικές παραστάσεις σε ελληνική γλώσσα στη βενετοκρατούμενη Κρήτη;, σ. 239-246 

GIORGIO FEDALTO: Il patriarcato di Costantinopoli in età bizantina e post-bizantina. Struttura e statistiche, σ. 247-256

THIERRY GANCHOU: Eudokia Kantakouzènè, mère du chroniqueur Théodôros Spantounès, et l’amirissa Mara Branković, marâtre de Meh.med II, σ.  257-284

MARINO ZORZI: Il processo a Bernardo Sagredo, provveditore generale e sindico a Cipro, σ. 285-301

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Κ. ΙΩΑΝΝΟΥ: Ο καρδινάλιος Federico Borromeo και η «maniera greca», σ. 303-317

DAVID JACOBY: The Minor Western Nations in Constantinople. Trade and Shipping from the Early Twelfth Century to 1261, σ.  319-332

ΜΑΡΙΑ ΚΑΖΑΝΑΚΗ-ΛΑΠΠΑ: Κρητικό βημόθυρο με παράσταση συλλειτουργούντων ιεραρχών σε ιδιωτική συλλογή, σ. 333-352

ΧΑΡΙΣ ΚΑΛΛΙΓΑ: Ο capitan del Golfo στη Σύμη το 1654, σ. 353-374

ΟΥΡΑΝΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ: Στιγμιότυπο της καλλιτεχνικής δραστηριότητας του padre Emmanuel Zane, pittor, στη Βενετία, με αφορμή νοταριακό έγγραφο (1673), σ. 375-387

ΜΑΡΙΝΑ ΚΟΥΜΑΝΟΥΔΗ: «Η εποχή των ευλαβών ιδρύσεων». Ευσέβεια, φιλανθρωπία και πατρωνία στο Αιγαίο κατά τον ύστερο Μεσαίωνα, σ.  389-410

ΣΩΤΗΡΗΣ ΚΟΥΤΜΑΝΗΣ: Βελούδος ή Βελούδης; Υβριδική ταυτότητα και ελληνική διασπορά τον 19ο αιώνα, σ. 411-423

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ: Con pregiudizio non meno de sudditi, che della giustizia stessa... Η απονομή της δικαιοσύνης στη βενετοκρατούμενη Κέρκυρα και οι διορθωτικές παρεμβάσεις του Zuanne Dandolo (μέσα 17ου αιώνα), σ. 425-438

SERGEJ KARPOV: Les chrétiens orientaux dans les comptoirs italiens de la Mer Noire, σ. 439-452

ΚΩΣΤΑΣ Ε. ΛΑΜΠΡΙΝΟΣ: Λάουρα Manolesso. Μια υψηλόβαθμη αξιωματούχος αντιμέτωπη με την αριστοκρατία στο βενετικό Ρέθυμνο (16ος αιώνας), σ. 453-467

ΑΛΕΞΗΣ ΜΑΛΛΙΑΡΗΣ: Ελληνόγλωσσα έγγραφα της βενετικής Πελοποννήσου (1686-1715). Αρχειακά τεκμήρια, σ.  469-482

ΠΛΑΤΩΝ ΜΑΥΡΟΜΟΥΣΤΑΚΟΣ: Παραστάσεις αρχαίου δράματος, ιστορία και επικαιρότητα. Σημειώσεις με αφορμή την ελληνική σκηνική πραγματικότητα, σ. 483-498

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Δ. ΜΙΧΑΗΛΑΡΗΣ: Ἀφορεστοχάρτια στὰ χέρια τῶν ἐμπόρων, σ.  499-510

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΜΠΟΥΡΑΣ: Γενοβέζικα θυρώματα στὴ Χίο, σ. 511-527

ENRICO MORINI: Ex occidente lux? Il fenomeno dell’unionismo nelle sedi patriarcali ortodosse dal XVI al XVIII secolo, σ. 529-544

MARIE NYSTAZOPOULOU-PÉLÉKIDOU: À nouveau sur les bateaux des monastères byzantins (XIIIe-XVe siècles), σ. 545-559

ERMANNO ORLANDO: Matrimoni misti «more grecorum» a Venezia nel basso medioevo, σ.  561-574

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΑΝΟΠΟΥΛΟΥ: Στο ναυπηγείο του Χάνδακα ή της Κωνσταντινούπολης; Μεταναστεύσεις τεχνιτών και βενετική πολιτική (β΄ μισό 16ου-αρχές 17ου αιώνα), σ. 575-604

ΑΣΠΑΣΙΑ ΠΑΠΑΔΑΚΗ: Ηγούμενοι της μονής των Σταυροφόρων στον Χάνδακα (16ος αιώνας), σ.  605-617

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΑΠΑΔΙΑ-ΛΑΛΑ: Εγκαταστάσεις πληθυσμών στην ελληνοβενετική ανατολή (13ος-18ος αιώνας). Μία όψη του μεταναστευτικού φαινομένου, σ.  619-632 

ΜΑΡΙΑ Γ. ΠΑΤΡΑΜΑΝΗ: Ἡ Μεσοπαντίτισσα τῶν Σφακιανῶν στὰ Κύθηρα (17ος-18ος αἰώνας), σ. 633-648

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΛΟΥΜΙΔΗΣ: Βενετία και το Ανατολικό Ζήτημα, σ. 649-658

WALTER PUCHNER: Homer im griechischen Schulunterricht des 17. Jahrhunderts auf der Ägäisinsel Chios, σ. 659-673

CHRYSSA RANOUTSAKI: Die lesende Maria und das Wort, σ. 675-696

ANTONIO RIGO: Il metropolita di Pentapolis Natanaele a Costantinopoli (fine del XIV secolo), σ.  697-707

GUILLAUME SAINT-GUILLAIN: Les îles de la pourpre dans la Partitio Romanie, σ. 709-725

PETER SCHREINER: Imperatori Bizantini a Venezia, σ. 727-742

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΤΖΑΒΑΡΑ: Η διαθήκη ενός βενετού βαΐλου στην Τραπεζούντα, 1413, σ. 743-757 

ΚΩΣΤΑΣ Γ. ΤΣΙΚΝΑΚΗΣ: Μεταφορές αρχαιοτήτων και μαρμάρων από την Κρήτη για την επισκευή του Δουκικού Παλατιού της Βενετίας το έτος 1576, σ.  759-783

ARNOLD VAN GEMERT: Ο βενετός ευγενής μισέρ-Μαρίνος Φαλιέρος. Θεωρία και πράξη στην οικογενειακή πολιτική, σ. 785-796

GIORGIO VESPIGNANI: Aristocratiche romee alle corti iberiche (secc. XIII-XIV), σ.  797-808

ALFRED VINCENT: Language and ideology in two Cretan historians,  809-820

VERA VON FALKENHAUSEN: Venezia e Bisanzio. Titoli aulici e sigilli di piombo, σ.  821-832