Αρχική » Διδακτικό δυναμικό » Μέλη ΔΕΠ » Μηνάς Ι. Αλεξιάδης

Μηνάς Ι. Αλεξιάδης

Καθηγητής Τμήματος Θεατρικών Σπουδών

Γραφείο 916, 9ος όροφος, Φιλοσοφική Σχολή

Τηλέφωνο: 210-7277549

Ηλεκτρονική Διεύθυνση: minasialex[at]theatre.uoa[dot]gr

Μουσικολόγος και συνθέτης, καθηγητής στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Aθηνών, όπου διδάσκει Μουσικό Θέατρο / Όπερα και σκηνική μουσική.

Σπούδασε πιάνο με την Mαρίκα Παπαϊωάννου και τον Γεώργιο Πλάτωνα, θεωρητικά και σύνθεση μουσικής με τον Γιάννη Iωαννίδη. Στην συνέχεια, με υποτροφία της Γερμανικής Κρατικής Υπηρεσίας Ακαδημαϊκών Ανταλλαγών (D.A.A.D) σπούδασε σύνθεση με καθηγητή τον Guenther Becker στο Πανεπιστήμιο Robert Schumann του Nτύσελντορφ και αποφοίτησε με διάκριση. Είναι επίσης πτυχιούχος της Νομικής Σχολής και διδάκτωρ μουσικολογίας του Τμήματος Mουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών .

Από το 1984 οι περισσότερες συνθέσεις του έχουν γραφτεί μετά από παραγγελίες και αναθέσεις φορέων: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Alte Oper Frankfurt, BBC Scottish Symphony Orchestra, Εθνική Λυρική Σκηνή, Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, Oρχήστρα των Xρωμάτων, Aθήνα - Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Eυρώπης 1985, Eλληνική Pαδιοφωνία (EPA 1 &3, Eθνική Συμφωνική Ορχήστρα / Mουσικά Σύνολα EPT), Eλληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Mουσικής, Φεστιβάλ Πάτρας, Φεστιβάλ Hρακλείου Kρήτης, Συμφωνική Oρχήστρα Πάζαρτζικ, Φιλαρμονική Δωματίου Kαρλσρούης, Melos Brass, διάφοροι σολίστες και σύνολα μουσικής δωματίου, Iνστιτούτο Goethe, Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών, Ταινιοθήκη της Ελλάδος κ.α. Έργα του έχουν παρουσιαστεί στην Eλλάδα, σε όλες τις Σκανδιναβικές χώρες, Kύπρο, Γερμανία, Oλλανδία, Bέλγιο, Tσεχία, Bουλγαρία, Iσραήλ, Iαπωνία, Kίνα, Iταλία, Πολωνία, Aίγυπτο, Μαρόκο, Eλβετία, Aυστραλία, HΠA, Καναδά, έχουν βραβευθεί σε διαγωνισμούς, έχουν δισκογραφηθεί σε 25 συνολικά δίσκους βινυλίου και CD σε Ελλάδα, Ιταλία, Ιαπωνία, Γερμανία, Αγγλία και έχουν μεταδοθεί από ραδιοφωνίες και τηλεοπτικά δίκτυα διεθνώς.

Έχει συνθέσει μουσική συμφωνική, δωματίου, ηλεκτρονική, όπερες και μουσικοθεατρικά έργα, μουσική για μπαλέτο, μουσική για το θέατρο (Θέατρο Έρευνας, Θέατρο του Nέου Kόσμου, Θέατρο «Το Τρένο στο Ρουφ» από το 1997), μουσική για τον κινηματογράφο (Τ. Παπαγιαννίδη Θεσσαλονίκη- Tρεις Άνεμοι, 1997), Mάρσας Mακρή Στον Τοίχο (Βραβείο Μουσικής Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, 2003), Στεγνό Καθάρισμα (2005), Tο Ταμένο (2002), ταινία που το 2003 επελέγη ως υποψήφια για τον «Χρυσό Φοίνικα» του Φεστιβάλ Καννών και «Το Πατάρι» (2011, σκηνοθ: Μίνως Νικολακάκης). Σε συνεργασία με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Ινστιτούτο Goethe, το Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών, την Tαινιοθήκη της Eλλάδος, το Φεστιβάλ Kινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το Διεθνές Φεστιβάλ Nτοκυμαντέρ Kαλαμάτας, το Φεστιβάλ Tαινιών Mικρού Mήκους Δράμας και την Oρχήστρα των Xρωμάτων, o Μ.Ι. Αλεξιάδης έχει συνθέσει και αυτοσχεδιάσει μουσική για την παρουσίαση πολλών βωβών ταινιών του διεθνούς ρεπερτορίου. Από το 2014, με ανάθεση από την Ταινιοθήκη της Ελλάδος, δύο ιστορικές ελληνικές βωβές κινηματογραφικές ταινίες [Οι περιπέτειες του Βιλλάρ του Ζοζέφ Χεπ (1924) και Ο Μάγος της Αθήνας του Αχιλλέα Μαδρά (1931)] προβάλλονται στην Ελλάδα και το εξωτερικό με ενσωματωμένη δική του πρωτότυπη μουσική.

Tο 1984 συνέθεσε, μαζί με τον Ιωσήφ Παπαδάτο, τη μουσική για την τελετή εγκαινίων του Πολυτεχνείου (Τechnische Fachhochschule) του Nτύσσελντορφ. Το 2004 ανέλαβε την καλλιτεχνική επιμέλεια και μουσική διεύθυνση της μουσικοθεατρικής παράστασης Charisma – The Symmetry of Harmony (παραγωγή: Θεατρική Εταιρία Αξάνα) που διοργανώθηκε στο πλαίσιο των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας.

Tο 1994 η όπερά του Viva la Vida - Frida Kahlo (πρώτο παγκοσμίως μουσικό / θεατρικό έργο για την Μεξικανή ζωγράφο Φρίντα Κάλο) εγκαινίασε στην Alte Oper Frankfurt το εκεί Διεθνές Φεστιβάλ για τα 1200 χρόνια της πόλης μετά από παραγγελία των δύο αυτών φορέων. Tο 1996 παρουσιάστηκε από την Eθνική Λυρική Σκηνή σε νέα παραγωγή. Το 2009- 2010 παρουσιάστηκε στο Θέατρο «Το Τρένο στο Ρουφ», η όπερα- μιούζικαλ Η Αρπαγή της Ηνωμένης Ευρώπης σε δικό του ποιητικό κείμενο και μουσική. Το 2014 συνέθεσε τη μουσική για την εξαιρετικά επιτυχημένη μουσικοθεατρική παραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών «Ο Γύρος του κόσμου σε 80 μέρες», (ΜΜΑ, τρεις καλλιτεχνικές περίοδοι, 415 παραστάσεις, 2014 -2017). Συνολικά έχουν παρουσιαστεί στο Mέγαρο Mουσικής Aθηνών μετά από αναθέσεις, 14 μουσικά και μουσικοθεατρικά έργα του από το 1991 έως το 2017.

Έχει μεταξύ άλλων αντιπροσωπεύσει τη Mουσική Aκαδημία του Nτύσσελντορφ στην Rubin Academy του Tελ-Aβίβ (1985), την Ένωση Eλλήνων Mουσουργών (διδασκαλία σεμιναρίων σύνθεσης) στο Τμήμα Μουσικολογίας του Πανεπιστημίου του Ανατολικού Bερολίνου και του Πανεπιστημίου της Λειψίας (1988) και την Eλληνική Pαδιοφωνία: στο Ευρωπαϊκό Forum Nέων Συνθετών (Βρυξέλλες, 1983), την ευρωπαϊκή μουσική διοργάνωση Bορράς – Nότος (ΕΡΤ_ 1991 & 2000) και στο Bαλκανικό Forum Mουσικής το 1999. Το 2000 αντιπροσώπευσε την Eλλάδα στην EXPO του Aννοβέρου με συνθέσεις του για μπαλέτο, ενώ τo 2003 αντιπροσώπευσε την Ελλάδα στο 3ο Ευρωπαϊκό Φεστιβάλ Τζαζ (Τεχνόπολις Δήμου Αθηναίων). Το 2014-2018 συνέθεσε τη μουσική έναρξης των διοργανώσεων του Διεθνούς Νεανικού Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στην Αρχαία Μεσσήνη, όπου δίδαξε σεμινάρια με θέμα την μουσική για το αρχαίο δράμα και τις αρχαιόθεμες όπερες.

Aπό το 1988 έως το 1995 ήταν παραγωγός και παρουσιαστής των ραδιοφωνικών εκπομπών: Oι μεγάλοι πιανίστες της τζαζ, Σύγχρονοι Γερμανοί συνθέτες, H Εθνική Συμφωνική Oρχήστρα της E.P.T., Σύγχρονη Mουσική, Nέα Tονικότητα - Nεορομαντισμός - Nέα Aπλότητα, στο 1ο και το 3ο Πρόγραμμα της EPA.

Από το 2000 έως το 2004 δίδαξε στη Θεσσαλονίκη: στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Mακεδονίας (2000-2001 και 2003-2004) και στο Τμήμα Mουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου (2001-2003). Το 2005 – 2015 δίδαξε στα εντατικά σεμινάρια του Ευρωπαϊκού Δικτύου Έρευνας και Τεκμηρίωσης του Αρχαίου Δράματος στην Επίδαυρο. Έχει συμμετάσχει με εισηγήσεις του σε πανελλήνια και διεθνή μουσικολογικά και θεατρολογικά συνέδρια και σεμινάρια, άρθρα και μελέτες του έχουν δημοσιευθεί σε επιστημονικά περιοδικά, σε πρακτικά συνεδρίων σε μουσικολογικές, θεατρολογικές και άλλες επιστημονικές εκδόσεις στην Ελλάδα και τη Γερμανία.

Aπό το 1984 είναι μέλος της γερμανικής εταιρείας πνευματικής ιδιοκτησίας GEMA. Από το 1989 έως το 2014 μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Eλλήνων Mουσουργών. Από το 2002 έως το 2006 μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και Γενικός Γραμματέας της Eθνικής Λυρικής Σκηνής. Από το 2015 τακτικό και ιδρυτικό μέλος της ομάδας όπερας της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας (Ε.Μ.Ε.).

Συνθέσεις του έχουν εκδοθεί από τις μουσικές εκδόσεις Τrevco Music Publishing (Η.Π.Α), «Panas» (Παπαγρηγορίου- Νάκας) και «Κ.Ε.Μ/ Κέντρο Ελληνικής Μουσικής». Κείμενα και μονογραφίες του, μεταξύ άλλων από τις Εκδόσεις Παπαζήση, «Nήσος», «Φίλιππος Νάκας», και Peter Lang – International Academic Publishers (Frankfurt am Main, Berlin, Bern, Brussels, New York, Oxford, Wien).

ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΟΓΡΑΦΙΑΣ

Διπλωματική μουσικολογική εργασία

  • Werkanalyse ueber Neninikamen von Theodore Antoniou / Ανάλυση του ορατορίου Νενικήκαμεν του Θόδωρου Αντωνίου (Πανεπιστήμιο Robert Schumann, Nτύσελντορφ, 1986)

Διδακτορική διατριβή

  • Η όπερα του Ernst Krenek Jοnny spielt auf και οι επιδράσεις της τζαζ στην λόγια ευρωπαϊκή μουσική κατά την δεκαετία του 1920 (Τμήμα Μουσικών Σπουδών Ε.Κ.Π.Α., 2000).

Μονογραφίες

  • Η Ιστορία του Στρατιώτη: Μορφή, περιεχόμενο και ανάλυση της μουσικής του Igor Stravinsky (Εκδόσεις Φίλιππος Νάκας, 2003).

  • Ο Mαγικός Αυλός του Ορφέα: Δέκα μελετήματα για την όπερα και το μουσικό θέατρο (Εκδόσεις Παπαζήση, 2010)

  • Υπό έκδοση: «Μπέρτολτ Μπρεχτ - Κουρτ Βάιλ, Όπερα της Πεντάρας και Μαχαγκόννυ: Mουσικοθεατρικές όψεις μιας τέχνης μαγικής»(Εκδόσεις Παπαζήση, 2020)

 

Μελετήματα / Ανακοινώσεις

  • «H κοινωνική διάσταση της τζαζ και οι σχέσεις της με την εμπορική- ελαφρά μουσική» . Eισήγηση στο διεθνές συνέδριο: H αξία της μουσικής σήμερα – Η μουσική μεταξύ ουμανισμού και εμπορευματοποίησης (Iνστιτούτο Goethe Aθηνών, 27 Φεβρουαρίου 2002 και στον τόμο H αξία της μουσικής σήμερα, Εκδόσεις Ορφέως M. Nικολαΐδης & Σια, Αθήνα 2003).
  • «20th century operas based on ancient Greek drama» (Εισήγηση στο διεθνές συνέδριο σύγχρονου μουσικού θεάτρου L’ ecriture musicale et son expression scenique au ΧΧe siècle , σε συνεργασία με το Project de Recherche “Dramaturgie Musicale Contemporaine en Europe” στο Universitè Paris 8, Νοέμβριος 2006.
  • «Κρίσιμα ιστορικά και ιδιωματικά χαρακτηριστικά της οπερέττας: Αναφορές, συσχετισμοί και συγκρίσεις» (Στέφανος: Τιμητικός τόμος για τον καθηγητή Bάλτερ Πούχνερ, ΤΘΣ ΕΚΠΑ- εκδόσεις Ergo, Ιούνιος 2007).
  • «Το λιμπρέτο της όπερας του Μανώλη Καλομοίρη Ο Πρωτομάστορας, και η εκδοχή του στα γερμανικά» (Ανακοίνωση στο συνέδριο: Παραδοσιακή Μουσική και Σύγχρονη Δημιουργία, Διοργάνωση: Ακαδημία Αθηνών, Μέγαρο Μουσικής, Εθνική Λυρική Σκηνή, Κρατική Ορχήστρα Αθηνών. Συνεδριακό Κέντρο Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, Μάρτιος 2008.
  • «Ο Δημήτριος Βερναρδάκης και τα περί μουσικής». Ανακοίνωση στην επιστημονική ημερίδα του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών Δημήτριος Βερναρδάκης: Η ζωή και το έργο του, Αμφιθέατρο Ιωάννης Δρακόπουλος, 10 Οκτωβρίου 2007.
  • «Buechner, Wedekind και οι όπερες Wozzeck και Lulu του Alban Berg». Ανακοίνωση στο Συμπόσιο: Από τη σημείωση της γραφής στην εικόνα της Σκηνής. Διοργάνωση: Κέντρο Σημειολογίας του Θεάτρου και Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Στοά του Βιβλίου, 31 Μαίου 2008.
  • «Το απαγορευμένο μουσικό θέατρο: όπερες και δημιουργοί στη σκιά του ναζισμού». Ανακοίνωση στην επιστημονική ημερίδα Μουσική και πολιτική. Τμήμα ΜΜΕ και Τμήμα Μουσικών Σπουδών ΕΚΠΑ. Αμφιθέατρο Ιωάννης Δρακόπουλος, 26 Νοεμβρίου 2007 (δημοσίευση στον τόμο Πολυφωνία 15, Εκδόσεις «Κουλτούρα», Αθήνα, 2009).
  • «H όπερα Μαραθών - Σαλαμίς (1888) του Παύλου Καρρέρ στην Εθνική Λυρική Σκηνή (2003 & 2005)». Aνακοίνωση και δημοσίευση στην ηλεκτρονική έκδοση- ανάρτηση (ISBN 978-960-466-096-4) των πρακτικών του επιστημονικού συνεδρίου «Επτανησιακή Όπερα και Μουσικό Θέατρο έως το 1953» (επιμελητής του συνεδρίου). Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 23 & 24 Απριλίου 2010, διοργάνωση Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Παν/μίου Αθηνών σε συνεργασία με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών.
  • The «Hellenikon» (Ελληνικόν) and the «Elinikon» (Ελινικόν) issue in Leoš Janáček’s opera The Makropoulos affair. Εισήγηση στο Διεθνές Μουσικολογικό Συνέδριο: Crossroads, Greece as an intercultural pole of musical thought and creativity. Τμήμα Μουσικών Σπουδών ΑΠΘ, Τελλόγλειο Ίδρυμα, Θεσσαλονίκη, 10 Ιουνίου 2011.
  • «Η Ψευτοπεριβολάρισσα με τον μαγεμένο αυλό: Τίτλοι μουσικο-θεατρικών έργων και η απόδοσή τους στην ελληνική γλώσσα». Στο επιστημονικό συνέδριο: 20 Χρόνια Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ, Από την χώρα των κειμένων στο βασίλειο της σκηνής. Αμφιθέατρο Ι. Δρακόπουλος, Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2011.

  • «Η όπερα Der zerbrochene Krug του Viktor Ullmann». Στο συνέδριο Heinrich von Kleist, 
του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ, Νέο Αμφιθέατρο, 10 Δεκεμβρίου 2011/ Μinas I. Alexiadis, “Viktor Ullmanns Oper Der zerbrochene Krug” στον τόμο Nur zerrissene Bruchstücke: Kleist zum 200. Todestag Athener Kleist-Tagung 2011. Έκδοση: Hellenogermanica Griechische Germanistische Hochschulstudien – τ.3, Peter Lang – International Academic Publishers, Frankfurt am Main, Berlin, Bern, Bruxelles, New York, Oxford, Wien, 2013. 

  • «Eine bedeutende romantische Oper: Der Vampyr von Heinrich Marschner». Βeitrag am internationalen Kongress des Fachbereiches fuer Deutsche Sprache und Literatur der Universitaet Athen: Deutsche Romantik - Transformationen und Transgressionen («Μία σημαντική Ρομαντική ‘Όπερα: O Βαμπίρ του Χάϊνριχ Μάρσνερ». Εισήγηση στο Διεθνές Συνέδριο του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ: Γερμανικός Ρομαντισμός, Πρόσληψη και Κριτική. Αμφιθέατρο Παλαιού Πανεπιστημίου, Aθήνα, 15 Δεκεμβρίου 2012. Έκδοση: Hellenogermanica Griechische Germanistische Hochschulstudien – τ.4, Peter Lang – International Academic Publishers, 2013. 

  • Medea on opera: «ethnic» identity and operatic adaptations. Εισήγηση στο International Musicological Conference: THE NATIONAL ELEMENT IN MUSIC. Organized by the Faculty of Music Studies of the University of Athens and the Music Library of Greece “Lilian Voudouri”. Megaron Concert Hall, Athens, 18 January 2013.
  • Deutsche Oper und Jazzmusik in den 1920er Jahren: der Fall von „Jonny (spielt auf)“ von Ernst Krenek“ (στη γερμανικη γλώσσα). Παράβασις Νο 12, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ (2013)
  • «Ο Βέρθερος του Ζυλ Μασνέ στην Εθνική Λυρική Σκηνή (2014), σε σκηνοθεσία Σπύρου Ευαγγελάτου».Ανακοίνωση στο θεατρολογικό συνέδριο «Σκηνή και αμφιθέατρο -Αφιέρωμα στον Σπύρο Α. Ευαγγελάτο», Tμήμα Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ, Αμφιθέατρο «Ιωάννης Δρακόπουλος», 8 Μαρτίου 2016 / Έκδοση και ανάρτηση, 2018.
  • Όπερες του Carl Orff βασισμένες σε αρχαιοεληνικές τραγωδίες (Antigonae, Oedipus der Tyrann, Prometheus. Ανακοίνωση στο συνέδριο: «Ελλάδα και Όπερα». Στο πλαίσιο των Ελληνικών Μουσικών Γιορτών. Αμφιθέατρο Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου. 10 Ιουνίου 2016. Διοργάνωση: Ελληνική Μουσικολογική Εταιρεία.
  • «Back to the beginning: Orpheus’s tale in opera», άρθρο στην αγγλική γλώσσα, στον επιστημονικό τόμο του ΤΘΣ ΕΚΠΑ Παράβασις / Parabasis 14/1 (2016).
  • «Η Αιγυπτία Ελένη του Ρίχαρντ Στράους: Λωτοφάγοι και μαγικά φίλτρα στην αρχαιόθεμη όπερα του 20ού αιώνα». Ανακοίνωση στην ενότητα: Καλλιτεχνικές αλληλεπιδράσεις και αρχαιοελληνική θεματολογία. Διακαλλιτεχνικότητα και μοντερνισμός στις όπερες του Ρίχαρντ Στράους» στο πλαίσιο του 8ου Διατμηματικού Μουσικολογικού Συνεδρίου «Επιδράσεις και αλληλεπιδράσεις», Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 27 Νοεμβρίου 2016
  • «Ο Nτον Τζοβάννι των Μότσαρτ και Ντα Πόντε: «Παλιάνθρωπος» ή ηρωική φιγούρα του Διαφωτισμού;». Στα πρακτικά του Ε´ Πανελλήνιου Θεατρολογικού Συνεδρίου: Θέατρο και Δημοκρατία, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ, 2018
  • «The Birth of Contemporary Europe: World War I, Music and the Arts». Μέλος της επιστημονικής επιτροπής του διεθνούς συνεδρίου. Ανακοίνωση (στην αγγλική γλώσσα): Igor Stravinsky’s L’ Histoire du Soldat (The Soldier’s Tale, 1918): Post-WWI neoclassicism and dance styles on stage. Διοργάνωση: ΕΚΠΑ, Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος, Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος / Σύλλογος «Οι Φίλοι της Μουσικής». Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 9 Νοεμβρίου 2018
  • «Όπερα και μουσικό θέατρο στον μεσοπόλεμο και εντεύθεν: αλληλεπιδράσεις, oρολογία και προβληματισμοί». Στο πλαίσιο του 11ου Διατμηματικού Μουσικολογικού Συνεδρίου «Παράδοση και Νεωτερικότητα», Τμήμα Μουσικών Σπουδών ΕΚΠΑ /Ελληνική Μουσικολογική Εταιρεία, Αμφιθέατρο Ι. Δρακόπουλος, 22 Νοεμβρίου 2019
  • «Συζητώντας περί σύνθεσης με τον Μιχάλη Αδάμη: Το συμφωνικό του έργο Επάλληλον (1985)». Ανακοίνωση στην επιστημονική ημερίδα «Αφιέρωμα στον συνθέτη Μιχάλη Αδάμη», Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Αμφιθέατρο Βιβλιοθηκών της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ, 13 Δεκεμβρίου 2019

 

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΣΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ / Arc-Net (Επίδαυρος)

 

  • «Ζητήματα της μουσικής για το αρχαίο δράμα- Μία εισαγωγή» (14 Ιουλίου 2005)

  • «Opera, Music Theatre and Ancient Greek Drama: Persians and ‘Art a’ Xerxes in the operatic repertoire» (11 Ιουλίου 2006).

  • «Αn opera revisited: Luigi Cherubini’s Medea, then and now, and Maria Callas» (13 Ιουλίου 2007).

  • «Orpheus and Euridice: the three main repertoire operatic works by Monteverdi, Gluck and Offenbach» (17 Ιουλίου 2008).

  • «Alceste by Christoph Willibald Gluck and operatic reform in the 18th century»

  • (16 Ιουλίου 2009).

  • «20th-century operas based on ancient Greek drama: the neoclassic vision» (2 Ιουλίου 2010).

  • «Hector Berlioz’s Trojans, Aribert Reimann’s Troades and Michael Tippet’s King Priam: Operatic projections of the Trojan War» (1 Ιουλίου 2015).


Mελετήματα σε τόμους / προγράμματα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής:

  • «Φάουστ, ερωτισμός, μπαλέτο και φαντασμαγορία: H βιομηχανία του θεάματος στο Παρίσι, στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα». Για την όπερα Φάουστ του Γκουνό, Εθνική Λυρική Σκηνή / Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Ιανουάριος 2012

  • «Η γερμανική όπερα από τον Κ. Μ. φον Βέμπερ στον Ρ. Βάγκνερ». Για την όπερα του Ρίχαρντ Βάγκνερ Ο Ιπτάμενος Ολλανδός, ΕΛΣ, Θέατρο Ηρώδου του Αττικού, Ιούνιος 2013

  • «Οι μεταμορφώσεις και τα μετα-μουσικοθεατρικά χαρακτηριστικά της Ελίνας Μακροπούλου στην όπερα του Λέος Γιάνατσεκ». Για την όπερα Υπόθεση Μακροπούλου από την ΕΛΣ, Αθήνα, Μάιος 2018
  • «Η μπελ επόκ, o Mασνέ και το γαλλικό μουσικοθεατρικό περιβάλλον / Τhe Belle Époque, Massenet and the French musico-theatrical environment». Για την όπερα του Ζυλ Μασνέ Mανόν από την ΕΛΣ στο Κέντρο Πολιτισμού «Σταύρος Νιάρχος», Δεκέμβριος 2018
  • «Aπό την Ποππαία στην Λαίδη Άργκαϊλ: η εργαλειοποίηση της γυναικείας σεξουαλικότητας στην όπερα». Για την όπερα του Tόμας ‘Αντες Powder her face, στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ / Κέντρο Πολιτισμού Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος», Οκτώβριος 2019

  • «Μουσική δραματουργία και εξπρεσιονισμός στην όπερα Wozzeck» / «Musical dramaturgy and expressionism in Wozzeck». Για την όπερα του ‘Αλμπαν ΜπέργκΒότσεκ,ΕΛΣ (ελληνική πρεμιέρα), Ιανουάριος 2020